fredag 19 december 2014

Ny bloggdesign, fotbad och en tyst minut

Hejsan, gott folk. Det har varit tyst på bloggen hela dagen idag, och de gånger jag suttit vid datorn så har jag suttit och kodat, fixat och arbetat ihop en ny mall på bloggen. Det här är helt annorlunda än vad den förra var, och den är inte färdig ännu på låååånga vägar. Men den får vara så här nu tills den sakta men säkert blir klar. Eller så tar jag bara tillbaka min gamla bloggdesign och får så lov att vara nöjd. Har i alla fall haft det ganska mysigt då jag suttit vid datorn, inbäddad i en filt och haft fötterna i fotbad. Nu är mina fötter så mjuka och härliga så det känns som att gå på moln. Ska man vara datanörd så ska man vara det med stil. ;)

OBS! Har ni funderingar, önskemål eller bara någon åsikt om hur bloggen skulle kunna se ut, samt funktioner med mera... var inte blyga utan kommentera! Jag vill ju också att bloggen ska vara enkel för er att använda och rolig att besöka. :)

Nåt som jag inte är nöjd med dock är det som hände i grannbyn i morse. En kvinna var på väg till sin bil, kanske för att åka iväg till arbetet, när en bilbomb aktiverades och hennes bil förstördes. Själv så överlevde hon, lyckligtsvis, men fick allvarliga skador (enligt nyheterna). Efter stort pådrag greps en man som var bekant med kvinnan från förr och han hålls nu fången.
Mitt hjärta brister och jag blir så ledsen över detta våld. Fysiska och psykiska. Inte bara detta kvinnovåld, utan våld i överlag. INGEN ska behöva utsättas, se eller uppleva våld. Eller att folk ska må så dåligt att de känner att de måste ta till våld. Det är såna här dagar man bara skulle önska sig ett trollspö och så tar man en liten tyst minut.

Och det var det jag hade på hjärtat för idag. Det har varit en väldigt lugn dag annars för mig, och det har jag behövt. I morgon är det ledig fredag. Tills det, må så gott och ta hand om varandra!

Kärlek!

IMG_4409

Till mitt fotbad som gjorde lite susen för mina fötter och mitt humör idag så var det detta fotbadssalt, med doft av mint och eukalyptus. Nu känns det som att man går på moln.IMG_4411Och jag tycker verkligen om mitt julklappste jag fick i söndags. Polkagriste med en tesked honung. Gott!

 

4 kommentarer :

  1. Ja usch, det är skrämmande att sånt här en händer i ett så pass litet samhälle.. :S

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är. Det är en fin blogg som är kul att följa. En timmes omtanke på fossingarna räcker för ett långt välbefinnande. Tråkigt det som händer i grannbyn.

    SvaraRadera
  3. Ja, inte bara i ett litet samhälle. Utan överallt. Det som vi nu fick testa på att uppleva, så är vardag för många andra i andra länder. Det är hemskt.

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket! Ja, fötterna är något som man lätt också glömmer bort, även om de är så viktiga. Ja, det är så tråkigt det som hände igår, och som händer överallt i världen. Våld och krig är något som inte borde få förekomma..

    SvaraRadera