onsdag 17 december 2014

MSM

Till julklapp av familjen fick jag MSM-pulver. I förrgår (15.12.2014) var första dagen jag testade på det. MSM, metylsulfonylmetan,  är en vattenlöslig, organisk svavelförening. Det är en kraftfull antioxidant. Utmärkt till skelettets, ledernas, musklernas och hårets välmående. Ska vara effektivt och ge välmående, stärka immunförsvaret, man blir piggare, bra för hjärta och kärl, hud, ögon, lever och njurar... Av vad jag har fått läsa och höra om detta så ska det vara bra för hela kroppen. MSM fungerar på det sätt att den gör de individuella cellerna mer permeabla och gör att cellen lättare blir av med toxiner, och kan ta in näringsämnen.

Jag hade missförstått det hela och trodde att jag skulle börja med en tesked och blanda det i vatten. Det var ett kryddmått jag skulle börja med, och hålla på med det åtminstone någon vecka innan jag sen börjar trappa upp. För att minska på illamående / lös mage eller andra detox-biverkningar. Kroppen ska ju renas från gifter nu.
Så jag har planerat att till en början nu ta ett kryddmått och blanda med vatten varje morgon. Efter arbetet också ta samma dos (så länge inte jag har arbetat kvällsskift, om det har en uppiggande effekt).

Men det ska bli spännande att se nu hur jag påverkas och börjar må av detta MSM-pulver. Jag har faktiskt varit lite mer trött den senaste tiden, somnat på soffan så gott som varje dag och det har inte varit normalt för mig. Jag ser fram emot att bli mer pigg, glad och friskare. Jag kommer säkerligen att vartefter jag har använt mig av detta MSM-pulver skriva mer om det, och hur jag och min blir av det. Det ska bli spännande!

IMG_4369

2 kommentarer :

  1. Har provat på MSM i ett par månader nu och tycker mig nog vara lite mindre trött och oenergisk. Ser i alla fall framemot att läsa om dina erfarenheter när du testat en tid. :)

    SvaraRadera
  2. […] Om du vill veta mer om vad jag skrev om MSM i December så klickar du HÄR! […]

    SvaraRadera