fredag 5 december 2014

Mirakeltandläkaren och / Hyacinter i glas

Lång historia kort. Jag var till grannkommun idag och fick träffa en ny tandläkare. Rikssvensk han också, men, sympatisk, empatisk, lugn, snäll och kunde sin sak. Den jävulska och inflammerade tanden blev fixad med rotbehandling, -sköljning och -fyllning. Och vet ni vad? DET TOG INTE ALLS ONT. Jag nästan somnade i tandläkarstolen. Så nu har jag fått mig en ny och bra tandläkare som jag förhoppningsvis ser först om tre år igen. JAG ÄR LUGN, HARMONISK OCH GLAD IGEN. Och kan dricka och äta utan smärta. Halleluja.

Kände jag behövde uppdatera er om tand-läget eftersom jag nu ändå skrivit så mycket om tanden. Jag är så tacksam att man faktiskt kan byta tandläkare sådär och att det finns kunniga och duktiga människor som väljer att arbeta med tänder.
Och nu till något annat:

Jag vill visa er mina hyacinter.




Hyacinter i glas


Igår så hade jag köpt tre hyacinter. En fick svärmor, och de två andra behöll jag själv. Tog två glasburkar och tvättade dem noga. La sedan i hyacinterna dit. I den ena glasburken prydde jag hyacinten med grön mossa, och i den andra glasburken lät jag bara rötterna fara ner i vattnet.

Jag hoppas hyacinterna börjar blomma vackert, och det är "hyacinter på mitt vis".

IMG_3521

 

4 kommentarer :

  1. Vad skönt att det redde upp sig med tanden, det är helt otroligt vad tänder kan ställa till med problem! :|

    SvaraRadera
  2. Asså fy vad hemskt. Jag har haft en dålig upplevelse och tandplågare för många år sen. Blödde som en gris så sköterskan blev bestört. Skönt att det ordnade sig för dig :-) Det lät riktigt otäckt :-( Har en blond yngre (gift)tandläkare nu sen länge, har inte tagit bedövning sen jag fick henne. Att se in i de blå ögonen är bedövande ;-) Ha en trevlig helg nu <3

    SvaraRadera
  3. Ja jestas! Och hur snabbt det reder upp sig efteråt när tanden är fixad. Nu får nog mitt nyårslöfte att inte besöka tandläkaren så mycket.. :D

    SvaraRadera
  4. Ja uschdå. Jag har ju egentligen inte varit till tandläkare på över 10 år, förrän i år då min första visdomstand bestämde sig för att ploppa fram. Då var jag till en tandläkare i grannbyn som bedövade och drog ut den. Hela besöket tog högst 5 minuter och jag hade inga komplikationer. Med min andra tand fick jag då träffa den här som vill suga pengar ur folk och höll på att få riktigt tandläkarskräck, tills jag träffade den tredje och bästa tandläkaren. :) Det ska inte behöva ta ont att fara till tandläkaren.
    Haha, jag tog nog tacksamt emot bedövning jag fastän min tandläkare hade lugna och snälla blå ögon.
    Må så gott och ha en fin helg!

    SvaraRadera