lördag 27 december 2014

Min underbara jul

Hej, gott folk. Jag har haft ett litet jullov här på bloggen nu. Har varit trött, sjuk (är fortfarande) och så har jag firat jul och bara velat njuta av den. Men nu är julen så gott som över, det finns ännu julskinka kvar att mumsa på och jag är tillbaka med mycket att visa upp för er.

På julafton var vi till svärföräldrarna. Åt god julmat, fick jultomten på besök (jag har nog varit snäll i år) och så spelade vi monopol tills det blev dags att avsluta och fara hem. Jag filmade och jag fotograferade mycket. Herr Fantomen var också med för att fira jul, och det var roligt. Dock hann han med lite hyss... mera om det senare.
Här är en film och bilder från julen, med bildtext. Så än är inte blogginlägget om julen över.

Jag önskar att ni har haft en riktigt fin jul. Och får en god fortsättning.  KÄRLEK TILL ER ALLA.


Filmade lite från julklappsutdelningen.

GODJULCARLOINE

Den finaste och gladaste jultomten... som nätshoppade julklapparna. Haha.
IMG_4884

Och den lilla jultomten som kikade på Herr Fantomen (i bakgrunden) för att se att han var en snäll frass. Det gick ju bra.
IMG_4885

Kärlekens syskonbarn hade klätt julgranen i år igen och den var glittrande och fin.IMG_4889

Söta små jultomtar lite överallt.
IMG_4891

Fram och tillbaka under kvällen så försvann svärfar och Fantomen, Hittade dem i sovrummet där de tog en tupplur. HAHA.
(Obs! I detta hushåll får inte katterna vara i sängen, så ni kan ju tro att Fantomen mådde på julafton hos svärföräldrarna)
IMG_4933

Efter att jultomten hälsat på och delat ut julklapparna så fick Fantomen en egen julklapp: En pafflåda att sova i. Och jepp, det är mycket bilder av frassen, men han han en förmåga att stjäla showen, och så publicerar jag inte ut hur mycket bilder som helst av människor på julafton.IMG_4936

Men denna bild av människor så får ni se. Varje jul så får vi en massa skraplotter och det är en fin tradition att sitta och hoppas på vinst. Själv så hade jag tur i kärlek i år och vann inget.
IMG_4962

Så här ser legogubbar ut nuförtiden.IMG_4969

Och en robot som dansar till musik och berättar vitsar. Dagens leksaker är ju rätt så roliga.IMG_4974

Sen började vi spela evighetsspelet monopol. Jag gick i konkurs, och kärleken fick kasta in handduken när klockan blev så mycket. Fick sen höra att de suttit och spelat till mitt i natten.. det blev ju spännande! :) IMG_4978

Medan vi spelade monopol så försvann Fantomen igen. När han kom fram igen så var han helt sotig och hade svarta tassar. Herr Fantomen hade varit och klättrar i skorstenen, HAHA.
IMG_5065På juldagen så spelade vi Yatzy, och gissa vem som fick yatzy just i slutet av spelet? :D JAG!!!

Jag har haft en rolig och trevlig jul, fått fina julklappar och god mat. Jag är nöjd och belåten.

1 kommentar :

  1. […] blev det julafton ”på riktigt”. Hade en riktigt trevlig jul (<– klick) med kärleken, Herr Fantomen och kärlekens familj. Fick jultomten på besök […]

    SvaraRadera