lördag 27 december 2014

Magiskt norrsken

Igår kväll så var det en av de starkaste norrskenen jag någonsin sett. Över hela himlen dansade norrskenet och jag njöt. Jag hoppade i bilen, åkte i laglig fart till mitt smultronställe för att se om jag skulle få till en fin bild, och vet ni vad? Jag fick till en bild. Och den var en av de finaste jag fotograferat av norrskenet.

Där stod jag, vid havet som nu har fryst till is, ensam i mörkret med norrskenet och en klar stjärnhimmel ovanför mig. Tog till mig all härlig energi som norrskenet ger och njöt av utsikten. Jag är tacksam över att få uppleva norrsken.

Ser ni! Vad vackert det var! Det här inlägget kommer i kategorin "Aurora Borealis" där ni också kan se fler norrskensinlägg och fotografier av norrskenet som jag fotograferat.

IMG_5120-3

5 kommentarer :

  1. Vackert! Det ska vara en tid nu med mycket norrsken. Kan inte minnas jag sett mer än olika nyanser av grönt. Så det var häftigt med lila. Är åxå förkyld :-(

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Ja, vad härligt om det ska vara extra mycket norrsken nu. Får se till att ha kameran fulladdad hela tiden ;) Krya på dig! Hoppas att denna förkylning går snabbt över.

    SvaraRadera
  3. vilken jättefin bild du tagit på norrskenet! Någon gång ska jag också få se det IRL har jag bestämt!

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket! Hoppas att du får se norrskenet, det är underbart! :)

    SvaraRadera
  5. Vacker bild!
    Brukar alltid jaga norrskenet när vi är uppe i lappland, men ironiskt nog har jag fotat de bästa norrskenen hemma på gården i österbotten. :)

    SvaraRadera