måndag 8 december 2014

LOVE - tent

Godmorgon, gott folk! Det är en trött Carro som bloggar idag. Ute är det mörkt och stormigt och jag stannade uppe för länge igår. För att räkna matematik. Inte den roligaste orsaken.

Man skulle ju tro på att när man är färdig skolan så skulle man slippa tenter, skolningar och dyligt, men icke! Det är lag på att man skall (åtminstone inom våden) utveckla sig, skola sig och det är ju bra. Man får ju huvudvärk med mindre när man möter på människor som "inte vill, kan eller aldrig skulle få för sig" att testa något nytt.

Idag ska jag testa något nytt. Min rosa solcellsminiräknare jag köpte igår och LOVE-tentamen. Det är inte ett kärleksprov, som det låter, utan ett matematik och kluriga frågor-prov (räknade halva kvällen inför tentamen för sjukskötare när jag märkte jag var på fel, inte undra på det var klurigt då), för vårdpersonal som handskas med medicin. Och jag hoppas nu som bara den att det går bra idag och att jag piggnar till någongång.

Och till något annat; jag är så glad för min mamma och syskons skull nu i hemstaden! IGÅR BLEV DE MED HUND. En labrador/golden blandad med st. bernhards! Har fått se lite bilder, och Leya som hunden heter, är så söt! Jag vill också ha en hund. Helst nu. Med detsamma. Och en precis likadan, för hundvalpen kommer att bli en riktigt bjässe. Så mysig!

Önskar er alla en riktigt fin dag nu. Och så får ni meditera för min skull. Hur det än går idag så är jag i alla fall fancy med min rosa miniräknare.

IMG_3846

2 kommentarer :