måndag 15 december 2014

Julafton i hemstaden

Godmorgon! Min tredje lediga dag och jag fick sova ut igen. Så otroligt skönt och behövligt. Börja känna mig som en människa igen. Och lite bortskämd med alla sovmorgonar, men det tycker jag att jag förtjänar bara. Ute är det ordentligt stormväder och jag njuter av att få dricka mitt måriskaffi i lugn och ro, endast ha på julbelysning och njuta av lugnet. Har tänkt några ljus och börjar sakta men säkert känna mig redo för dagen.

Igår var vi ju till hemstaden för att fira julafton med min familj. Vi började firandet med att bygga ihop ett köksbord mamma fick. Åt sedan god julmat och sen var det julklappsutdelning av en fin och snäll jultomte. Alla fick många och fina julklappar och jag blev själv supernöjd. Kommer nog att blogga mycket om vad jag fick, men i etapper. Sen åt vi lite mera julmat, skrattade och byggde ihop julklappar. Umgicks och hade en riktigt fin julafton.

När vi kom hem på kvällen igen så var det bara att mysa ner sig i soffan med sin nya julklapp mimunmuggen Lilla My och dricka sitt jultée med smak av polkagris. Två av alla mina fina julklappar. :) Polkagristéet var riktigt gott!

IMG_4306

2 kommentarer :

  1. Så mysigt! :) Får man fråga varför ni firar på förhand? Är det på grund av jobb eller resor, eller gör ni det bara för att slippa stressa sen när det är jul "på riktigt"?

    SvaraRadera
  2. Förstår nu kanske att det kan lämna frågetecken hos många varför vi firar på detta vis och kan reda upp det i ett helt eget blogginlägg. :) Men mysigt var det och är med julen. :)

    SvaraRadera