tisdag 16 december 2014

Granen står så grön och grann i stugan

Redan förra veckan så var vi och hämtade julgran, men igår kväll så bestämde vi oss för att ta in julgranen (det hade fått stå ute i bilhallen hos svärföräldrarna så länge). Det här blir min och kärlekens fjärde julgran tillsammans.

Första året vi var tillsammans så skaffade vi en så pass stor julgran att den tog upp halva vardagsrummet (jag är allvarlig) och kärleken fick hugga halva stammen bort för att den ens skulle få plats i julgransfoten. I år är den nog mindre. men riktigt perfekt den också.

Vi klädde den igår och första morgonen efter att man har tagit in granen är mest speciell. Det doftar jul. Och hyacinter, för det har vi i samma rum. För  länge sen trodde man att granen höll borta onda krafter och att granen var magisk, och kanske är den lite magisk, för den skapar en så fin känsla*.

*än har den inte börjat barra så jag tycker om den fortfarande.

Här är lite bilder som jag har fotograferat. Med bildtext.

IMG_4322

Herr Fantomen satte sig rakt framför granen och ville vara med på bild igår, men jag var för sen.

IMG_4326

Discokulan.

IMG_4343

Julgranen.

 

2 kommentarer :

  1. Snygg gran..Superfint med röd belysning!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! :)

    SvaraRadera