onsdag 3 december 2014

Fy för mobbningstv

Jag tittade igår på säsongsavslutningen av Svenska Hollywoodfruar och även om jag skrattade lite så var det nog mest bara på nervositet. Herregud vad kvinnorna bråkade, och det var som att se på ett gäng hormonstinna fjortisbarn eller dagisbarn i sandlådan. Den enda som höll sig lugn och tyst var Maria Montazami. Min idol.

Vet inte om det var ett skämt från Tv3 och Svenska Hollywoodfruar men en hashtag med #hollywoodfruar ploppade fram i rutan, och så började de be om att folk ska rösta vem som ska få vara kvar i serien. Gunilla eller Åsa. Och folk röstar faktiskt! Skriver elaka saker över instagram om en människa de aldrig har mött i verkligheten ens. Även såna saker de aldrig vågade säga till en människa de mötte skriver de, och jag tycker det är osmakligt.

Jag känner att det börjar bli och har varit länge nu mobbningstv och det är inte något jag vill se på. Hur kan man se underhållning i andras olycka och mentala ohälsa? Fy....
Det som har varit bäst i denna säsong var när Maria Montazami var till min hemstad Jakobstad. Mycket mer givande att se det än på när kvinnor i medelåldern spottar och fräser.

Gör fler säsonger med "Montazamis med vänner" (DET var roligt!), och ta bort både Åsa och Gunilla som uppenbart behöver lite tid för sig själva, och kanske lite terapi av nåt slag.
Och jepp. Det blev ett blogginlägg om Svenska Hollywoodfruar. Det trodde jag aldrig skulle ske.

Men jag ser inte underhållning i våld, och det är psykiskt våld från de flesta av kvinnorna i denna säsong nu.

 

OCH JO, BY THE WAY. Tittade en liten bit igår också av Gunillas pilot för hennes dejtingserie hon vill ha av tv3. Hennes första man hon "dejtar" ger en komplimang åt hennes dotter att hon är "so talented...." när hon sjunger, och så hör man efteråt "...and sexy".
FY. FAN.

2 kommentarer :

  1. Åh suck! håller med dig om att vissa e ganska så barnsliga. dissar gunilla speciellt, hon drar SÅ ner på stämningen i svenska hollywoodfruar....

    SvaraRadera
  2. Ja.. Hoppas att hon får hjälp, att tv3 inte bara slänger ut folk ur säsongen när många kanske skulle behöva terapi av nåt slag.

    SvaraRadera