måndag 1 december 2014

Första December

Det är första December. En ny Månad. En ny vecka. En ny dag. Och det är starten på den sista månaden av år 2014. En speciell känsla just nu. Jag känner att 2014 har varit ett så fint och kärleksfullt år, så på ett sätt vill jag inte att det tar slut riktigt än, medan jag på samma gång ser riktigt fram emot nästa år. Tänk vad allt roligt det året kommer att föra med sig! Men än är jag inte redo att tacka för 2014 så det är tur det är 31 dagar kvar att njuta av.

Jag börjar med idag.

Och som bäst sitter jag och njuter av mitt måriskaffi. Har sovit helt bra, med lite vilda drömmar inatt som inte går att drömtyda, men är utvilad och redo för en arbetsdag. Hinner knappt börja arbeta innan arbetsdagen är slut, och då har jag hela dagen framför mig att hitta på annat roligt.

Det var det jag hade på hjärtat denna morgon. Ta hand om er och som Friends sjunger "Lyssna till ditt hjäääärta". Hoppas i får en fin dag och en bra start på en stressfri månad (jepp, jag vet att december kanske är månaden då man stressar som mest, men egentligen finns det ingen orsak till det. Man behöver inte köpa 1000 julklappar eller koka mat i en vecka för att få en bra jul. Det som räknas är att du är med de du älskar och gör det du tycker om själv.)

Bild från förra veckan då det var en magisk dimma vid smultronstället.

IMG_3092

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar