lördag 13 december 2014

Den dåliga dan som blev bra

Idag blev det tyst på bloggen, men med all sin rätt. Jag hade drömt om tobak halva natten och vaknade upp med abstinens och humöret efter det också. Annars var ju allt prima, jag hade fått sova länge, måriskaffi smakade gott och det var ledig dag. Men jag var SÅ sugen på tobak, och var ledsen över det. Det är ju två månader och sex dagar nu som rökfri, och det är väldigt länge sen jag kände riktig abstinens. Kanske därför det tog på så hårt idag. Dessutom så är min plattång slut, dålig och finito, så istället för att få håret fixat idag så surade jag över den också.

Jag kan få höra av folk att "Är du nångång arg?" "Är du alltid på gott humör". Och vet ni vad? Då fnissar jag bara. Herkules, jag är ju mänsklig jag också! Dåligt humör och "pissdagar" är nog något som kan drabba oss alla nu som då, speciellt nu i dessa mörka tider.

Dagen svängde dock om hastigt och lustigt. Jag fick avreagera mig lite på bilen som var genomfrusen, och så åkte jag sen in mot stan. Efter 40km av bra musik så var jag inne i stan. Mötte upp kompis-Pamela och for på en kaffe. Fick en "fin kaffe" med hjärta på sig, och vi satt länge om pratade om allt mellan himmel och jord. Sen hann vi med lite shopping innan vi for efter varsin sallad och njöt av den hemma hos Pamela. Dagen som kanske inte började den bästa så blev riktigt fin.

Och vad har vi lärt oss av denna dagen? 1. Jag är så jäkla envis så jag fortsätter nog vara rökfri. 2. Det är helt normalt att ha pissdagar och dålig humör. Bara man får det att vända om. Har man egentligen ingen orsak att vara sur, eller det är något man inte kan göra åt nu, så är det lättare att bara "Let go, let god". 3. Även om man fått en liten dålig start på dagen så kan den ändå bli riktigt fin.

Nu ska jag yoga lite och sen dricka en Happy Joe-cider. Grattis på lördagen och hoppas att ni har fått en riktigt fin dag.

Det här är dagens fina kaffe.IMG_4266

4 kommentarer :

  1. Snart tre månader! Det är långt tid :-) Duktigt!

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är som hållit dig rökfri så länge nu! Kämpa kämpa :)

    SvaraRadera
  3. Jaa.. helt onödigt att börja röka igen då. Idag kännes det lugnare och hoppas det fortsätter så :)

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket! Ja, jag "kämpar", även om det är få dagar som är en kamp. Det var nog ganska lätt att bli rökfri.

    SvaraRadera