söndag 28 december 2014

Carros årsresumé 2014 / Oktober

I början av månaden så var jag körandes ner till mitt smultronställe. Tänkte mest fotografera lite dimma, men fick ute på en sten mitt ute i havet se något som satt och chillade. DET VAR EN ÖRN! Och typiskt så hade jag inte med mig mitt supertelezoom-objektiv så jag körde snabbt hem igen för att hämta de. När jag kom tillbaka så var örnen borta, trodde jag.. men fick på en annan sten se örnen och hens kompis som satt bredvid varandra!! :D Magiskt möte från början av månaden.

oktober-1

carloine.com fick också en egen youtubekanal. Av alla ställen jag har försökt ha mina videor på så var det inte riktigt någon som föll mig i smaken. Så youtube får vara bäst.


Och vet ni, jag tror jag har balanserat stenar nästan varenda månad detta år. Så jag gjorde det i Oktober också.

oktober-2

Övre raden: Mitt fina konstverk av balanserade stenar och till höger min elcigarett.
Nedre raden: Mina löparskor och jag och Torsten. Så där ser jag ut när jag är ute och motionerar (+ min reflexväst)

ANNARS. I oktober så var månaden jag slutade röka. 9 oktober var dagen. Har inte rökt en vanlig cigarett sen dess och röker inte alls lika mycket elcigarett mera heller. Jag kan klara mig bra utan flera dagar och jag tycker det är häftigt!

I och med förändringen med att sluta röka så köpte jag mig ett par löparskor. Har inte använt dem så flitigt men har ju varit ute och sprungit 6km som längst, och det var roligt. Annars försöker jag att fara ut och gå med vänner för att hålla motivationen uppe.

oktober-3

Övre raden: Jag och sambon när vi tog upp båten.
Nedre raden: Fantomen med mössa på huvudet och det underbara norrskenet.

Det blev norrsken också och jag behövde det. Morgonen efter så var det frost och jag stickade strumpor. Festade lite om helgen och jag tog en dag i taget som rökfri.

Sen hoppar jag över några dagar. Och kommer till en riktigt rolig dag: Dagen då jag hälsade på mamma och syskonen i hemstaden, och på kvällen var på föreläsning av Mia Törnblom.
HÄR kan ni läsa om den dagen. Jag bjuder på ett citat.
”Står du med ena foten i framtiden och den andra i det förflutna så pissar du på nuet”
– Mia Törnblom

Sen fick jag träffa en örn. IGEN.  (oopps, ser nu att det var före Mia Törnblom). Men jag tycker att det är lika mäktigt att se örnar som att se norrsken. Jag får sån härlig energi av det och det är inte något man ser varje dag.. :) Den här gången filmade jag med telefonen..


Oktober månad var alltså en månad då jag fick se sammanlagt tre örnar, en Mia Törnblom och norrsken. Fick umgås med familjen och samma dag hade första snön fallit. Jag slutade röka och har inte börjat sen dess och det jag aldrig trodde skulle hända skedde: Jag skaffade mig ett par löparskor.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar