måndag 29 december 2014

Carros årsresumé 2014 / November

Åh.. nu är vi i November.månad av min årsresumé. Har jag glömt någon månad eller är det faktiskt så att denna resumé har gått lika snabbt som året känts?

Månaden började stämningsfullt med allahelgona.. Eller halloween. Det har väl blivit till en tradition det också, men jag var igen och fotograferade till gravgården på kvällen.
Sen var jag lite ledsen över "ekologisk" honung som egentligen rest världen över och sist och slutligen inte var så ekologisk som förpackningen skyltade om. Nu köper jag bara honung som är så närproducerad som möjligt.

november-1

Och så skaffade jag glasögon!
Fantomen gästbloggar del 3 publicerades och ni verkar verkligen tycka om det! :) Kul! Det är frassen glad över.
Och... yllätys.... JAG BALANSERADE STENAR. :D

november-2

Den 19 november så hade jag paketerat in de två första julklapparna och kände mig riktigt lugn inför julen. Jag brukar inte vara så lugn inför julen som jag var i år. Kände ingen press, ingen ångest över julklapparna och hittade snabbt och enkelt en gåva till allihopa. I god tid. Can I get a Halleluja?

Kan också bero på att jag var en fredag till Tammerfors med Eleonor och Robban. Vi shoppade på IKEA och Ideapark och hade en riktigt rolig dag. Det gör vi igen!

november-3

Och dagen efter jag var som en vilding på IKEA så slaktade jag höns med Marie. Hon har höns och fyra av dem skulle slaktas. Det var en speciell upplevelse, men kändes nog helt OK ändå, för jag visste ju att alla höns hade levt en prima och fritt liv.

november-4

På posten fick jag hem ett nytt. Splitterny  på marknaden och en riktigt bra objektiv som jag nu använder mest hela tiden. I LOVE IT! Och som jag hade väntat.
Fick också hem mitt examensbetyg på posten, och högsta betyg i allt! Även om en siffra inte är värdet av mig själv som människa, så kändes det ändå riktigt fint att ha visat god kunskap i skolan. Yeah!



Jag filmade också till min youtube-kanal. Den här gången svanar.

november-5

Det var julöppning i byn och det var roligt att se mycket folk, dricka julens första glögg och öva på att släcka eldar.
Jag fick inspiration till att julpyssla och gjorde en julkrans dagen efter.

november-6

Tackade för November-månad med lillajulsfest hos Marie och Johan och fick lära känna nytt folk.

november-7

Och dagen efter var det Stundars julmarknad. Där var det fullpackat av människor. Första gången jag varit dit och det var roligt! :)

2 kommentarer :

  1. Jag köper hellre närproducerat än ekologiskt. Transporterna kan va låånga, som du säger.

    SvaraRadera
  2. Jaa. Då är nog det man köper från samma by mycket bättre! :)

    SvaraRadera