söndag 21 december 2014

Carros årsresumé 2014 / Mars

Del tre av min årsresumé är här, och det är mars-månad som är på tapeten! Månaden då jag bloggade mest. En månad, som nu när jag har fått gå igenom den på bloggen, var en helt riktigt rolig månad.  Då jag rev ut min första visdomstand någonsin, bytte vinterjacka till vårjacka, kopplade av med akupunktur efter att ha studerat två utbildningar och arbetat. Jag skrev också om "Pride i Bibelbältet" och fick över 500 unika besökare till det inlägget. På en dag.

Men en sak i taget. Månaden började på ett prima sätt. Var ute i naturen med kompis och fick på samma gång besöka ett gammalt hus och fick fantisera lite om "hur det var förr". Hittade ett übersnyggt älghorn som jag gärna skulle ha tagit med hem, men den fick stanna kvar i sitt hem. Dock så fotograferade jag mig själv med det, och drömmen om att få eget älgkranium / älghorn finns kvar. HAR NI ÄLGHORN SOM BARA SAMLAR DAMM? Ge till mig!

I Februari så hade ju rabarber börjat växa i vår rabatt, så jag fortsatte i Mars att söka efter vårtecken. Och den som letar, hen söker (och till sist finner). Vårtecken var svanar, blommor och videkissor.

mars-1 Älgkranium (jag vill ha!), videkissor och en superlycklig Leila över nyfallen snö. Och så svanar på åkern. Ett prima vårtecken!

På kvinnodagen fyllde Mohicana 6 år och några dagar senare så fick jag se en örn. Mitt kraftdjur. Jag och kärleken var ute i naturen och det är så magiskt vackert. Speciellt i början av våren, då allt känns så nytt och oskuldsfullt.
Jag var till Vasa och umgicks med kompis och rökte vattenpipa.

mars-2

Och för att få till lite kontrast, det är fint med så, så böt jag också stan och vattenpipan mot natur och en hästtur. Jag red Eleonors häst Torsten och det var pirrigt och riktigt roligt.

mars-4

Namnlöst-1

I mars månad var det mycket happening med kompisar och umgicks man inte ensam med de så samlade vi ihop alla till en hemmafest. Och det var en rolig kväll.

10082013-IMG_0787

Och jag och kärleken firade 1 år tillsammans som sambo. Den här bilden är från ett bröllop år 2013.

Fick också problem med en visdomstand. Den jäkeln försvann lika snabbt som den ploppade fram och jag var nöjd.

mars-3

Sen skrev jag ett av de mest lästa blogginläggen någonsin i bloggen. Om "Pride i bibelbältet" och på bara en dag så var det över 500 unika besökare som läst inlägget. Folk delade det på facebook och jag kunde inte göra något mer än att skriva "TACK OCH KÄRLEK" till all fin respons.

Jag förstår nu varför Mars-månad var en månad då jag bloggade så mycket. Det var ju en riktigt prima månad! Jag hade så kul, fick vara med om mycket och njöt av varje sekund. Precis som det ska vara. :)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar