tisdag 23 december 2014

Carros årsresumé 2014 / Maj

Idag, eller rättare sagt ikväll, så är vi framme vid Maj-månad. Bättre sent än aldrig. Började månaden med att gå på rosa moln, var nöd och glad och hade sommarkänslor även om det kunde vara snöblandat regn någon morgon. Det ändrade snabbt och blev mer sommar än vår. Jag startade min "Caroline E Photography" och hade otrolig inspiration till fotografi.

IMG_2573-2

Jag tappade björksav och samlade det på 1,5 liters flaskor. Och det var så gott! Det var första gången jag någonsin tappat björksav, men inte sista. Kommer att fortsätta med det varje vår. :)

IMG_20140504_091135

I mitten av maj så var jag och kärleken till Tammerfors. Vi bodde på hotell, myste och hade "the time of our lifes".  Såg Tammerfors, badade i bastun på vårt rum och njöt sedan av god dricka på den inglasade balkongen. Med melodifestivalens final på tv. Jag vill snart igen ta in på hotell. Det var så roligt och nyttigt för hälsan. :)

IMG_2836

Till vänster kan du se vår fina utsikt från hotellrummet, från dag, kväll till natt.

19 maj var jag för första gången av fyra dagar i sträck till tandläkaren. Fick bedövning och hade ännu första dagen gott humör och tyckte jag talade roligt, så jag spelade in en film. 

sugarcrush

Jag och kärleken firade tre år tillsammans, och min present till honom var en fotobok. Jag hade fotograferat alla kärlekslappar jag fått av honom under våra tre år och nu är de alla sparade i en egen bok.

Nån vecka senare fyllde kärleken år och det firades med en heldag bara för han. Presenter, restaurangbesök. efterrätten lagade jag och så champagne.

Maj blev kort och gott en kärleksmånad.

From now on we live in a world where man has walked on the Moon. It’s not a miracle; we just decided to go.
-Tom Hanks

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar