onsdag 24 december 2014

Carros årsresumé 2014 / Juni

Juni. Första sommarmånaden.

I början av månaden hämtade jag upp min älskade syster från bussen. Hon bodde hos oss några dagar och vi hade det trevligt.
Vi sjösatte också båten, och jag gjorde som vanligt en film om det. Grannarna skaffade hundvalp och jag fick något sött att kramas med.
Riktigt bra start på månaden alltså.

juni-1

Jag och min älskade syster.

juni-2

Fick se en vacker fjäril som lät sig fotograferas och jag var lycklig över fåren som fått blivit utsläppta i sin sommarhage i byn.

Annars flöt dagarna på riktigt fin. Jag njöt av att ligga i hammocken när jag var ledig och hade det roligt på arbetet. Den roligaste arbetsdagen var också den då jag arbetade över 10 timmar, på grund av att jag var med på en utflykt till Strömsö.

juni-3

Det är inte bara på Strömsö de är kreativa. Var kreativ jag också och gjorde en soffa / säng till katterna. Det var bara Mohicana som fattade tycke för den, och ligger ännu idag bara i den och sover. :)

Var också på hopptävling till Korsnäs (fotograferade bara då, tävlade inte denna gång..)

Det blev midsommar och midsommardans. Slutade kvällen på topp, och behövde inte lägga sju blommor under kudden för jag sov bredvid min kärlek. Dagen efter fortsatte vi fira midsommar med goda vänner ute på sjön, och jag hade fixat ihop en midsommarkrans till mig. Det har blivit lite av en tradition med den.

1558521_10152374974898880_4893549485320317889_n

Resten av månaden så fick jag se kossor som slapp ut på sommarbete. Jag längtade efter villaliv och så fick jag en kort, men välbehövlig och efterlängtad semester.

Hade funderat vad man gör när man har semester och det går alltså ut på att man är; vaken länge, sover ut, lever livet, mojjar sig i solen och börjar bygga på ett bord. Jag byggde ett lastpallsbord, som blev supersnyggt!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar