torsdag 25 december 2014

Carros årsresumé 2014 / Juli

I början av juli var mitt lastpallsbord klart, som jag byggt alldeles själv (med lite hjälp av kärleken) och min mini-semester slut. Utvilad och nöjd blev resultatet. Och bordet är återbruk som bara den. Glasskivan är en gammal bordsskiva från 70-talet som har varit med i kärlekens familj. Lastpallarna från svärföräldrarnas gård. Målarfärgen och skruvarna var det enda som var nytt.

Juli-1

 

Övre raden; Jag och en rävunge. Och mitt lastpallsbord! Är fortfarande idag stolt över det.
Undre raden: Istället för att ta mod till mig och fotografera getingar, som tycktes dras till mig, så fotograferade jag min föredetta fobi: Spindlar! Och till höger älvor på bild, vid ön Skitin! :) 

Annars så kämpade jag de heta sommardagarna mot min getingfobi (lyckades få en geting in i bilen flera dagar i sträck), och på kvällarna kunde vi ta båten och åka ut till ön Skitin. Jag fotograferade "älvor" på bild och levde härligt liv på sjön. Även om jag inte är så cool ut på sjön. De enda gångerna jag var riktigt lugn ute på sjön var om det var vindstilla. Speciellt mitt i natten, om det var spegelblankt hav.

juli-2

 

Lyckliga taxen James tar ett glädjeskutt i havet vid Skitin, och jag balanserade stenar.
Till vänster på undre raden ser ni mina två abosluta favoritbilder från i somras. T.v Jag och Emma som var ute mitt i natten och rodde, och t.h tidigare på kvällen då folk vågade ta sig ett dopp i havet. 

Det åskade och blixtrade och jag njöt av det underbara sommarvädret. Var flera kvällar under Juli-månad till Skitin och umgicks med vänner, grillade, rodde båt mm.. så därför är många av bilderna därifrån. Och så hade Eleonor och Robban en förlovningsfest. Supertrevlig kväll och på natten blev det en magisk dimma.

juli-3

 

Jag och hästen Torsten vid förlovningsfesten hos Eleonor och Robban, 
och nere i högra hörnet ser ni mig och min kärlek som åker cab i Tammerfors.

I vårt jordgubbsland växte det jordgubbar för fullt och det kallas vardagslyx att få äta det varje dag. Hos svärföräldrarna så hade en liten fågel byggt bo i svärmors blomkruka och jag fick med spänning följa med utvecklingen från ägg till fågelunge.

juli-4

 

Våra fina och goda jordgubbar, och förvandlingen från ägg till små söta fågelungar. I svärmors blomkruka.

Jag bakade macarons (mums!) och fotograferade MYCKET. Herrejeee nu när jag går igenom bloggmånaden och börjar få svårt att välja vilka bilder jag vill ta med. Fotograferade inte bara för bloggen och min egen skull, utan for också och fotograferade konfirmationsbilder till Tammerfors. Åkte cab med kärleken och hade en riktigt fin festdag.

juli-5

 

Macarons som jag bakat, valpen Tindra och på nedre raden ser ni 
världens mystiska kryp och jag som är glad bärplockare i skogen.

Och så var jag till skogs med kompis Malin. Plockade blåbär och gjorde en blåbärspaj av den. Bra avslut på en riktigt bra månad.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar