fredag 19 december 2014

Carros årsresumé 2014 / Januari

Det är inte många dagar kvar att år 2014. Det är bara att konstatera. Det har varit ett underbart år. Fyllt av kärlek, händelser och det känns mest rättvist att gå igenom varje månad så att månaden ska få en egen dag och eget blogginlägg.  Hela min årsresumé får också en egen kategori. Börjar med Januari där det hände mycket..

januari1När första månaden av det nya året, 2014, började , så var jag mer än redo. Jag såg fram emot ett nytt år, med nya möjligheter och tydligen la jag upp "nyårslöften" att:

"– att tillåta mig att njuta av livets goda. Kärlek, familj, vänner, god mat, äventyr (en liten resa!) mm.
– Ska satsa på hälsan. Akupunktur och andra alternativa roligheter. Ska testa på att göra egen deoderant till att börja med, utan gifter. Och fortsätta äta vitaminer och mer ekologiskt.
– Att slappna av. Roligheter är bra, men att kunna ta det lugnt utan några måsten är viktigt för mig. Också att ta på sig mindre, och göra det som känns rätt och bra.
– Fotografera och sjunga mer."

januari2

Jag började också ett nytt arbete (spoiler alert! samma jobb som jag fick fast anställning i), och det var spännande. Det är väl alltid spännande när man är helt ny någonstans? Skrev ett blogginlägg om hur det var att vara ny på jobbet och hade själv en riktigt bra första dag. Fick ju se tre rådjur bland annat.

Jag var också med om akupunktur, fotograferade mycket och balanserade stenar vid mitt smultronställe.

IMG-20140122-WA0001_resized-2

Och frassen Fantomen åkte pulka med dagisbarnen. HAHAHAHA

20140126_131651_resized

I slutet av Januari, en söndag mitt i dagen, så åkte jag ner i diket. Det gick lugnt, bilen tog inte skada men jag råka ändå få hjärnskakning och fick åka ambulans in till stan, för att se att jag inte var mer skadad. Det var något nytt, och inte så roligt.

Så för att kort sammanfatta Januari-månad så var det en månad då det hände mycket. Mycket nytt, nya erfarenheter och utmaningar. Och med facit i hand så klarade jag det galant.

2 kommentarer :

  1. Kul att du delar upp resumén i delar. Nu blev jag också inspirerad att göra en årsresumé fast jag hade tänkt skippa det i år... :D

    SvaraRadera
  2. Ja! :) Annars brukar jag tycka att en årsresumé kan bli lätt endera för lång, man orkar inte läsa hela eller så känner man att man måste välja och mister mycket i sin resumé. Därför delar jag upp den i delar. Gör det du också! Det är kul och kan vara nyttigt att gå igenom ett helt år.

    SvaraRadera