lördag 20 december 2014

Carros årsresumé 2014 / Februari

Som jag skrev igår så vill jag ju göra en årsresumé nu i tolv dagar, för alla tolv månader av detta underbara år. Det har ju varit ett långt år, med mycket händelser, erfarenheter och massor av kärlek. I dag är det dags att ta itu med Februari.

februari-0

februari-1

Denna månad skrev jag mycket om att må bra, stressa mindre och så stickade jag mitt livs första strumpor. De blev turkosa och i ett spiralmönster, vilket betydde att jag slapp bry mig om någon häl. Jag var också på en peppande föreläsning till Närpes (av alla ställen påjorden) om personligt ledarskap av svensken Torkild Sköld.

februari-2

När jag var ledig så passade jag på att fotografera, och fotograferade mitt smultronställe hur naturen hade ändrats på en kort stund.

När jag inte arbetade så studerade jag både missbrukarvård och äldreomsorg. Förstår som inte nu, när jag är klar med båda (spoiler alert!) hur jag orkade studera två utbildningar på en gång, samt arbeta på samma gång. Och ha ett liv på sidan om. Haha. Men det gick ju.

I bloggen så la jag upp fina citat och detta är ett av mina favoriter:
"Your time is limited, so don’t waste it living someone else’s life. Don’t be trapped by dogma – which is living with the results of other people’s thinking. Don’t let the noise of others’ opinions drown out your own inner voice. And most important, have the courage to follow your heart and intuition."
- Steve Jobs

IMG_769480

I mitten av Februari så var jag extra partysugen, för hade arbetat tre helger i rad före, så det kändes fint med en ledig helg då. Sen att den lediga helgen kom passligt till en "80-tals retro night" vid byns lokal var bara tur. Så här fin vad jag och kärleken då.

Annat då.. Jag var kreativ och gjorde lite fotokonst. Det märkligaste av allt: En rabarber började växa till sig i rabatten. I FEBRUARI-MÅNAD. Och jag fick självklart vårkänslor.

februari-3

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar