tisdag 30 december 2014

Carros årsresumé 2014 / December

Åh... nu är vi vid den sista månaden. Slutet av min årsresumé och snart början till något helt nytt. Vet ni det är, åtminstone för mig, en märklig känsla av när året snart tar slut och ett nytt är på kommande. Även om det känns som att detta år har gått riktigt snabbt så är jag mer än redo för det.

Började månaden med att arbeta fram en ny bloggdesign. Och jag har suttit läääääänge och många kvällar med att arbeta ihop någon snabb. Är just du dock ett proffs på php och hela faderullan, skriv en kommentar (eller mejl) om du känner dig manad att ta mig an min bloggdesign! :)

Sen började också månaden med lite olyckligheter. Var 1. rädd för att besöka tandläkaren som försökt laga ett hål jag inte haft problem med, men efter det besöket kunde jag inte tugga på mig tand i 1,5 månad. När jag nu sen var dit så förstördes tanden mer och jag blev sjuk. Fick dock träffa dagen efter en tandläkare som fixade min tand, tog sig tid, och fick arbetet gjort.

december-1

Övre raden: Jag med halva ansiktet bedövat efter tandläkarbesök och mina hyacinter i glas.
Undre raden: Min rosa solcells-miniräknare. Och jag en kväll då jag trodde det var norrsken... visste inte vad jag skulle få se i slutet av månaden då.

Och så köpte jag hyacinter som jag la i glas. Måste visa er snart hur de ser ut ,för nu har det börjat växa ut nya blad och blommor ur löken! Aldrig sett nåt sånt förr.
Jag fick mitt i allt fotografera många, och det blev babybilder och syskonbilder.

december-2

Jag byggde bord, läste till LOVE-tent (läkemedelsräkning som man ska godkänt i och gör vart 5:e år.) JAG KLARADE DET!
Sen fick jag migrän och fick inte på mig mina byxor, så jag hann ha lite dåligt humör. Det svängde snabbt om när jag var in till stan en dag och umgicks med vän.

december-3

Vi var till hemstaden och firade tidig jul med min familj. Fick många och fina julklappar, åt gott och skrattade och hade det bra. Och efter att vi hade fått lite julfeelis så passade det bra att ta in julgranen. I år är det en riktigt snygg en. Och den har inte barrat mycket alls, superbra! :)

december-4

Och så började jag med MSM pulver. Är nu på min tredje vecka och andra dag, vilket betyder att jag tar tre kryddmått MSM-pulver varje dag. (förutom första dagen då jag missförstod och tog en hel tesked från början HAHAHA). Kanske så känner jag mig lite piggare, men jag har förstått att man ska nog dricka det lite längre för att få verklig effekt? Nu har jag ju bara trappat upp dosen.

december-4

Åh, och sen började jag med min årsresumé. Vet ni, det har varit ganska viktigt och nyttigt för mig att gå igenom året på detta vis. Och framförallt roligt.



Sen blev det julafton "på riktigt". Hade en riktigt trevlig jul (<-- klick) med kärleken, Herr Fantomen och kärlekens familj. Fick jultomten på besök (se video) som hade med sig många och fina julklappar. Åt god julmat och spelade monopol tills det blev natt.

IMG_5120-3

Och nån dag senare så spred sig det ett underbart norrsken över hela himlen. Och jag fotograferade. Jag brukar ju inte nöja mig att publicera mer än en bild, speciellt inte av norrskenet, men det gjorde jag nu. Och det räkte till för att min bilda skulle komma med i Iltalehtis framsida, och jämföras med en turistmagnet till Finland. Jag tackar och bockar! :) Bilder har nu också 61 likes på Instagram. :)

Och annat jag tackar och bockar för är detta år. Får se om det ännu skulle komma ett inlägg till i denna årsresumé, passligt tills i morgon, men om jag inte hinner så är det helt okej det också.

Det har varit ett mycket fint år. Kärlek.

2 kommentarer :