fredag 26 december 2014

Carros årsresumé 2014 / Augusti

I början av Augusti hade jag träningsvärk på grund av att jag hjälpt familjen att packa upp i deras nya hem, och gått i skogen med kompis. Men lät inte det förstöra humöret och spenderade lediga kvällar ute på sjön med kärleken och andra nära och kära. Sen blev vi internetlösa. Efter en rama åsk- och stormoväder så försvann internet. PANIK! Eller så inte.. man överlever nog, och speciellt på sommaren, utan internet.

augusti-1

Övre raden: En konfirmationsbild jag fotograferat av en vacker tjej och en färgglad trollslända från villan en kväll.
Undre raden: Jag lycklig i gummibåt och mina crazy pants.

Och, även om stormen tog med oss vårt internet, så fick jag otroligt fina bilder av stormen. Blixten som slog ned inte långt ifrån vårt, översvämning och regnbågen. :) Många av bilderna kom också med i Vasabladet.

augusti-2

Bilder från stormen, blixten som jag så länge velat få på bild fastnade. HALLELUJA! Översvämning i byn och regnbågen i stormen.. Och så en läskig spindel som äter middag som utfyllnad. Yepp.. vi sportade med att mata spindlarna också.

Augusti förde inte bara oväder med sig, utan också närstudier i skolan. Slutarbete som skulle påbörjas / avslutas och jag började med lite annat... som att formatera datorn eller beställa hem glada crazy pants.

augusti-3

Övre raden: Jag på hästtävling / hopptävling. Supernöjd över att jag fick en rosett!
Undre raden: vacker regnbåge och min socka jag lyckades sticka. Allt går bara man vill och har lite fananamma!

Sen sa jag YOLO, och for iväg på hopptävling. RED HELT SJÄLV. Och fick en rosett!! Vilket betyder att jag klarade banan felfritt. Eleonor hade förstås hästen i koppel och sprang före, men det var nog bara nyttigt eftersom jag suttit på en häst 3 gånger i mitt liv.. :D HAHA

augusti-6

Sen flöt dagarna på, jag jobbade, jag var ledig, njöt av sommaren, stickade, och gav mig fingemang på att få till hälar. Kalasade på ledig helgar och så blev det så pass mörkt om nätterna att stjärnorna syntes.

augusti-4

 

Övre raden: Herr Fantomen som gästbloggar och herr Fantomen med bandage och ledsen min efter veterinärbesök.
Undre raden: Min uppskattade risgrynsgröt och jag.

Herr Fantomen började gästblogga och det var väldigt uppskattat av er läsare. Och något som var uppskattat här i hushållet var när jag satte mig ner vid spisen och kokade risgrynsgröt. För första gången i mitt liv! Och gott blev det.
Sen blev Fantomen sjuk, och spydde extra mycket. Tog en sväng till veterinären där vi fick reda på att han har njursvikt och egentligen skulle behöva gå på diet.

augusti-5

 

Bilder från villaavslutningen.

Och i slutet av Augusti var det villaavslutning. Vi for ut till Eleonor och Robbans villa. Åt gott, firade med vänner och smällde raketer. Mitt i natten, i mörkret åkte jag och kärleken hem. Jag tyckte det var superromantiskt att vara mitt ute på havet med universum och en otroligt stjärnhimmel ovanför oss.

Augusti var en månad med mycket oväder, vardag, fest och romantik. Me like!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar