måndag 22 december 2014

Carros årsresumé 2014 / April

Min resumé av månaden April börjar ju vid första april. Dagen då man kanske borde akta sig lite så man inte råkar ut för något aprilskämt, men egentligen, det är inte så farligt det heller om man skulle råka ut för det. Men det blev en lugn dag, med arbete, ett besök till ett fågeltorn och på kvällen så badade jag bubbelbad och läste bok. En lugn och fin start på månaden. Och lugnet höll i sig.

april-1

Den tredje april skrev jag att solen gick ner halv 9 på kvällen. ÅÅÅH. Nu i denna stund, då solen går ner 3 på dagen, så känns det roligt att läsa. Samma dag, den tredje april, fyllde herr Fantomen år. Den speciella frassen blev sju år, och det firade vi med ballonglek på gröna gräsmattan.

I början av April-månad så gjorde min mamma NLP på mig också, och jag som förr fått panik för getingar kunde nu sitta på terrassen med en kaffekopp och faktiskt njuta. Getingarna fick surra på bäst de ville, jag var inte så rädd.
Och från NLP till KBT som jag fick lära mig lite om i min missbrukarutbildning. Hade två närstudiedagar, och den 8 april så blev jag färdig min missbrukarutbildning vid högskolan.

april-2

Jag bloggade om "okristlig mindfulness" och vilade ryggen på spikmattan. Katten Mohicana gillade spikmattan också. Här är också en bild av när jag var en aprildag ut på åkern med Eleonor och hästarna Tinka och Torsten.

april-3

Festade i långkjol, och såg vårtecken lite överallt. Det kanske finaste vårtecknet var en fjäril.

april-4

I slutet av April var jag och kompis-Malin på en roadtrip till min hemstad, och jag gjorde den universella gesten för "hunger" utanför Korv Görans, och köpte fina kristaller vid en mysig butik i stan.
Sen vet jag inte om det faktiskt VAR SÅ VARMT men plötsligt så kan man se mig bararmad på bloggen och vi har lagt ut terrassmöblerna (27 april). En örn flög ovanför vår terrass (det var mäktig syn!) och en annan eftermiddag så kom en blåmes till rabatten med budskapet "Lev i nuet!".

april-5

Jag och sambon levde i nuet när vi var ute och finkörde med bilen en dag. Bestämde oss för att söka efter forngravar i skogen, och vi hittade dem. Det var en riktigt fin dag.
Det här är bilder från då vi var och hittade forngravar i skogen. Alla stenar är en enda forngrav.

Om jag ska sammanfatta April i några ord så var det, lugn, närvaro, natur och kärlek.

1 kommentar :

  1. Ny hedders ser jag. Du är väldigt fotogenik elr hur det stavas som. Äntligen så kom snön här. En vit Jul blir det och kanske en normal vinter. Önskar er en God Jul, för andra gången :-) Ha de gott!

    SvaraRadera