onsdag 10 december 2014

Arbetsbord av trä med bockben

Oj om ni skulle veta hur nöjd jag är. Just nu. Jag har ju sökt nu efter en bordsskiva som skulle passa perfekt hit till hemmet och som jag skulle kunna börja använda som arbetsbord. Hade ju mina bordsben som skapade en liten propp (fingret mår bra nu) och idag så for jag till en vän här i byn för att se på brädskivor.

Hade ju sett i mitt inre hur det skulle vara mörka brädskivor jag skulle falla för, men bland alla så fanns en lång och fin vitgrå-färgad bräda. Såg framför mig hur just den brädan skulle se ut som färdig. Hade tur och fick hjälp med detsamma att få brädan riktigt rakt skuren och alla bitar i samma storlek. Blev riktigt perfekt.

Resten fick jag göra själv, som att skruva alla tre plankor ihop. Och det tycker jag att jag gjorde fint och blev riktigt nöjd med resultatet. Är SÅ nöjd med mitt maffiga arbetsbord av trä. Och bordsbenen är så snygga!
Mina hyacinter börjar visa sin färg nu och de matchar bordet fint.

Och här är resultatet:

lerbergcarloine

5 kommentarer :