fredag 5 december 2014

Alla känslor en jäkla tand kan väcka / Del två

Jag skulle ju nog egentligen vilja skriva om allt roligt som hände igår, och det kommer jag nog också att göra. Men det är helt otroligt det här med tanden min så det är inte klokt. Och jag har fått höra så mycket nu så jag kan ju inte bara vara tyst. 1. Jag har fått höra om andras upplevelser och erfarenheter som har varit till samma tandläkare.. 2. Jag HAR dåligt samvete över att jag i morse släppt nerverna och krävt en förändring, men 3. Det är ju ändå konstigt om jag som vårdare kräver den bästa vården till mina klienter men inte skulle våga göra det för mig själv.

Man måste börja våga säga till hur man vill ha det!



Så här såg jag ut igår efter att jag for från tandläkaren. Jag försöker göra en pussmun om någon undrar.  Efter flera försök så fick han äntligen tanden och halva ansiktet mitt bedövad. Ännu här på bilden tyckte jag det var lite roligt att när jag försökte vifta på näsborrarna, så var den bara den ena som rörde sig. Och i 6 timmar var jag bedövad och tänkte att det kanske skulle vara OK nu. Tills det började värka.

Och jo. Det kanske ska kännas lite när en tandläkaren har bytt tandfyllning * och putsat lite. Men idag är halva ansiktet uppsvällt, jag kan knappt öppna munnen och jag känner mig allmänt sjuk. Det är ju min lediga dag och jag vaknade 7.30 av värk. BUHU. **

Ringde till tandvården prick 8 och berättade allt. De sa att jag måste in akut eftersom jag behöver få tanden fixad, pencillin och att de vågar inte låta mig gå hela helgen med inflammation och hela faderullan. Så inte det går så långt som till blodförgiftning. Jag förklarade hur jag kände för tandläkaren, klämde fram några tårar och sa att "det är konstigt hur mycket problem man kan få med en tand man inte haft problem med förr, bara på grund av en tandläkare"  och fick bytt tandläkare. Så idag, mitt i dagen, åker jag till en annan kommun***, annan tandläkare**** och hoppas på det bästa.

Men hej, annars var gårdagen riktigt prima. Jag fick mycket gjort (dock med ett bedövat ansikte och en massa dregel) och det bloggar jag om senare. Ta hand om er! Kärlek.

* OBS! "Temporär tandfyllning jag inte använt på 10 år" för att citera tandläkaren.
** Är man ledig så vill man vara ledig. Och behöver man sova så vill man gärna sova längre än en pensionär.
*** bra att bo mitt ute på landet så man har nära till två hälsostationer och vård. Nära för mig var förr 100 meter (hade det till min närmaste hälsostation i stan) och nu är det nära när det är 20 km. Hehe. ;)
**** Hoppas den här tandläkaren är bra.

4 kommentarer :

  1. Ouch :( : ( hoppas det ordnar upp sig nu!

    SvaraRadera
  2. ojoj, hoppas den här tandläkaren är bättre! :(

    SvaraRadera
  3. Jag fick en underbar tandläkare! Tandläkarskräcken jag höll på att få försvann med detsamma jag fick träffa han här som är lugn, snäll och kunde sitt yrke! :)

    SvaraRadera
  4. Det ordnar nog upp sig! Fick en underbar tandläkare som fixade tanden utan problem. :) Härligt och jag är lugn och harmonisk igen.

    SvaraRadera