torsdag 4 december 2014

Alla känslor en jäkla tand kan väcka / Del ett

Åh herregud. Idag är jag lite nervös. Och ledsen. Men det är bara inför ett moment. Annars är jag nog ledig, utvilad och glad. Men till det som tar emot: morgonens stundande tandläkarbesök. Ser på bloggen att det var 20 Oktober när jag var dit och lagade en tand jag inte hade vetat om att det var hål i. Hade inte haft några problem och allt hade varit frid och fröjd. Men tandläkaren förklarade ju att hela tanden kan ruttna sönder om man inte gör något, och ju tidigare desto bättre.

.........


Efter det tandläkarbesöket har jag inte kunnat tugga normalt på vänster sida av käken. Ibland känns det som elektriska stötar. Dricker jag någon kall dryck så ilar det som f :( n och känns nästan som brainfreeze, fast obehagligt på ett annat sätt. Dricker jag varmt, så börjar det värka i hela käken.


JA, jag vet att tandläkare kan göra misstag. Att de också är människor. Men det är ju inte roligt. Alls. Speciellt inte när det kommer en saftig räkning heller, och det är tänkt att jag ska betala för att andra förstört ens tand. Jag har ju inte haft tandläkarskräck förr (for ju typ inte till tandläkaren förr heller...), men tror det är på gång om inte mirakel sker idag.


Buhuu. Inte alla dagar jag börjar dagen med en klagovisa, eller ens bloggar om det. Men nu gjorde jag det.
Throw back thursday (#TBT som alla på instagram hashtaggar?) är det väl? Så jag visar en tom bild idag av dimman vid mitt smultronställe. Som kompensation till att känslor en jäkla tand kan väcka.


IMG_3111

2 kommentarer :

  1. Huga! Ja man kan ju tro att det borde bli billigare när det blir så. Förstår det känns surt :-(

    SvaraRadera
  2. Ja, nå nu blev det ju bara värre (om du läser nästa blogginlägg), så nu har jag bytt tandläkare och hoppas på det bästa. :)

    SvaraRadera