söndag 7 december 2014

10 mystiska varelser

Jag trodde och fick för mig igår kväll att det var ett tecken. Vet inte vad det skulle vara ett tecken för, men man kan ju se en mening i allt. I mörkret, med endast fullmånen och bilens lampor som lyste upp (bor man ute på landet så ska gatubelysning vara en lyx, inte en rättighet, haha) satt jag och filosoferade. Lyssnade på musik från radion och tänkte vackert om fullmånen, som var extra vacker igår. Ovanligt stor och stark.

Sen ser jag plötsligt 10 vita varelser som hoppar fram på vägen. De trippade på rad en stund innan de flög iväg. Jag trodde ju då att det var duvor och började fundera vad allt möjligt det kunde betyda. Som sagt, ser man en mening i allt så kan säkert de 10 vita duvorna betyda något. Om inte annat, så var det ju passligt till självständighetsdagen och allt.

Men när jag kom hem så förklarade sambon att det var knappast duvor jag såg, utan rapphöns.
All mening för fred och sånt försvann, och istället fick jag i mitt inre se rappande höns. HAHA.

Fina var de i alla fall.

IMG_2798

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar