torsdag 20 november 2014

Viktigt att vakta matskålen

Idag har jag det lite värre att komma igång. Testade min egna gränser i morse och var lite busig. Efter att alarmet ringt och jag fått av det så hade jag två val. 1. Gå upp. 2. Blunda och se vad som händer. Och jag blundande. Blev ju inte piggare av det och när jag höll på att somna om så var det bara att stiga upp. Oj så skönt det vore om man fått sovmorgon..

Men nu är jag ju vaken. Dricker kaffe. Är fixad. Och har i skrivande stund 35 minuter på mig att vara på arbetet. Katten Mohicana har rullat runt över köksgolvet, för att smidigt vakta och komma nära matskålen, när Leila har ätit frukost.
Och så här kan en typisk morgon se ut här hemma hos oss. Lugnt och skönt. Morgnar då man bara får vara är bäst, för då känner jag också att jag får en bra grund för dagen.

Hoppas att det blir en fin dag idag. Och att ni får en fin dag. Med sol, kärlek, lugn och harmoni. :)

Viktigt att vakta matskålen.

IMG_2786

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar