torsdag 13 november 2014

Snygg i reflexväst och pannlampa.

Om ni möter på något mystiskt sken i mörkret. Ibland kan det låta "HUUU". Flåsar säkert mer. Kanske ni misstänker det är ett UFO? Men räds inte. Det är troligtvis bara jag.

IMG_2726

Märkte i förrgår att jag ser absolut ingenting i mörkret, när vi var ute på promenad, och fick ha kompisen att lysa upp vägen med sin pannlampa så jag inte skulle snubbla. Så nu blir det dags att börja använda pannlampa. Dagarna blir ju ändå "kortare" och mörkare, och det är mycket roligare att vara ute och se något.

Det har ju varit mycket skriverier om hur viktigt det är med reflex, och vill man verkligen synas så ska det vara reflexvästar. Det finns ju "snyggare" varianter som är svarta och kanske inte är så utmärkande som min neongula. Men så tänker jag "vad tusan, en skönhet klär väl allt?".  Allt är ju bara egentligen hur man tänker. Och hej! Man kan KÄNNA sig snygg FASTÄN man har neongul reflexväst och pannlampa. Man syns ju också på långa vägar så jag behöver inte vara rädd att någon ska av misstag missa mig.
Det viktigaste är ju inte hur man ser ut. Utan säkerheten och ens egen hälsa först. // Med vänliga hälsningar mormor Carro.

Sitter nu och väntar med spänning på att grannen ska komma hem. För idag jag ska få låna en älghund  av honom. och så far jag och hunden på promenad tillsammans. Oj så kul det ska bli! Helst av allt skulle jag ju vilja ha en alldeles egen, men att låna andras hundar får vara bra. Tills vidare.

Här sitter jag och lyser med Herr Fantomen. Han attackerar hundar som är större än han själv, så han får inte komma med på promenad.

IMG_2736

 

6 kommentarer :

  1. Hipp hurra för reflexvästar! Hoppas att du får en riktigt trevlig promenad. Bra med en grannhund att låna ibland. En sån granne borde man ju ha. :)

    SvaraRadera
  2. Ja hoppas också på en trevlig promenad. Blir så feg för älgar så en hund som skyddar mig är bara bra. ;) Min granne har två hundar så jag får bara välja och vraka, kan bli spännande att ta båda två, HEHE.

    SvaraRadera
  3. Reflexvästar är bra, bilister tackar! Har märkt att det inte räcker med att bara ha t.ex. ett reflexband runt armen, man syns inte tillräckligt bra då. Och tänk vilken billig livförsäkring - hurra säger jag med!

    SvaraRadera
  4. Reflexväst är riktigt bra, klokt val Carro :-) Själv har jag en varseljacka, samma funktion. En 10w led och sen är det kul. Mest för att kolla upp mot skogen efter djur. (Inge annat). ;-) Ska ut nu en sväng!

    SvaraRadera
  5. Nej man syns tyvärr inte. Jag som kör mycket bil så är så glad när jag ser människor med reflexvästar, för de syns faktiskt på långa vägar. De som inte har något mer än en liten reflex märker man knappt, eftersom många postlådor också har små reflexer vid sig så blandar man lätt. Djur får gärna ha reflexväst också, inte bara för säkerhetens skull, utan för att de är så himla söta då också. :)

    SvaraRadera
  6. Ja med en varseljacka syns man verkligen! Dock kan jag ju ändra min outfit lite mera med en reflexväst.. ;) Får du se mycket djur? Jag blir lite smått rädd när jag är på skogsvägar och rör på mig, eftersom jag då fantiserar om att älgar ska börja jaga mig, och då får jag fart på benen. Även om jag tycker det vore kul att se en älg (men då vill jag ha kameran med mig)

    SvaraRadera