söndag 30 november 2014

Lillajulsfest

Igår kväll så firade vi lillajulen med att fara till Johan och Marie som hade ställt till med lillajulsfest. Möttes av glada människor som satt och bakade pepparkakor och vi blev bjudna på glögg. Eftersom jag har celiaki så kunde jag ju inte smaka på pepparkakorna, men hade med en glutenfri kanelbulle, som ni får se bild av bland alla bilder jag fotograferade. Hade en riktigt trevlig kväll, med prat, skratt och musik. Kul att lära känna nytt folk.

Har sovit som en stock inatt och sitter nu och dricker min andra kopp måriskaffi. Under morgonens lopp så har det hunnit falla lite snö, och det passade bra. Det är julmarknad vid Stundars idag och jag ska dit. Då passar det bra med lite stämningsfull snö. Jag har aldrig varit till Stundars julmarknad (eller Stundars överhuvudtaget) så det ska bli kul! Är inställd på att äta god grillkorv och kanske fynda lite.

Här är några bilder från igår med bildtext.

IMG_3315

För vissa var det första gången de bakade pepparkakor. Fina älg-formar.

IMG_3321

Och min favoritform på pepparkaksformarna: Katten!

IMG_3322

Hemmets veckotidning från 1963.

IMG_3324

Visade också amerikanen finsk disco (klicka här så kommer du till youtube-filmen)
O
BS! Se noga i högra hörnet så ser ni min glutenfria kanelbulle. Den råkade bränna sig med de sista pepparkakorna för att vi blev så engagerade i en diskussion. Fniss.

IMG_3326

Vackert med alla ljus och det var riktigt stämningsfullt. Tack för kvällen, gott folk!

 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar