lördag 29 november 2014

Julöppning i byn

Igår kväll var det julöppning i byn. Vi missade lite av början, årets person och när de sjön julsånger, men tyckte det var så otroligt mycket folk på plats när vi anlände. Vi gick runt, minglade så fint som det heter, drack glögg och hade det riktigt kul. Sen blev det till eld och lågor. Man fick pröva på att släcka eldar och även om jag faktiskt är rädd för sånt (har gjort en sån övning förr och det gick väl inte så bra...) så gick det bra. Mycket bättre när jag fick ha på mig brandmäns-kläder.

Här är en hel massa bilder, med bildtext! Jag som brandman dyker upp senare i blogginlägget.. :)

IMG_3118

Flashing lights på väg till byns centrum där alla samlades.

IMG_3120

Och det här var jag tvungen att ta bild av. Sällan det är så mycket folk i byn. Kul! :)

IMG_3122

Emma och Jim sålde rökta sikar och siksmör. Mums!

IMG_3131

Och en obehaglig, men säkert snäll, jultomte som dansade med sina små fans. Såg kul ut resten av kvällen att vart än jultomten gick så hade han en svans av små tomtar efter sig.. :D

IMG_3136

Årets julgran.

IMG_3138

Och ponnyn Tinka som fick vara julfin i tomteluvan.

IMG_3150

Och så blev det dags att släcka eldar. Först ut var sambon....

IMG_3153

..och bra gick det! :)

IMG_3162

Lite deprimerande bild, men vi kan kalla det konst.

IMG_3175

Och så blev det min tur att släcka eldar. Fick en fin outfit att ha på mig.

IMG_3178

Pirrigt!

IMG_3198

Och det var så otroligt roligt! Skum/vattensläckaren var mycket roligare än brandfilten.

IMG_3213

Brandbilen var intressant.

IMG_3218

Baby, you set my soul on fire.

IMG_3228

Och i detta ögonblick bestämde jag mig för att jag skulle vara en prima brandman.

 

1 kommentar :

  1. Ser otroligt roligt ut! Du släcker minst sagt branden med finesse! :)
    /Kitty

    SvaraRadera