onsdag 19 november 2014

Julklappar och dagens fniss

Vet ni vad? Nu har jag för en gångs skull faktiskt varit ute i god tid med julklappar. Inte alla, men två stycken inhandlade och inpaketerade. Det är ju i alla fall något. Jag som brukar stå nån vecka / dag före julafton i butiken och halvt i panik och gråtfärdig. För att man vill hitta de "perfekta" julklapparna. Fast EGENTLIGEN så har ju inte julklapparna någon betydelse. Det är nog bara någon fix idé man har fått för sig, och det får jag släppa. Med detsamma. Presenterna är ju inte allt. Det viktigaste och som faktiskt har betydelse för mig är ju att man är med de man tycker om.

Men det jag har inhandlat är ett STORT paket och ett mindre. Och jag tycker det är så kul att paketera in presenter åt folk. Och förstås att ge presenterna sen också.

Annars när jag stod i butiken idag för att köpa julpappret så var det en hen framför mig i kön som köpte en musfälla. Och kassakvinnan helt lycklig ba:
"HAR DU EN MUUUUS I DITT HUUUUUS?"
Och jag hade väldigt svårt att hålla mig för skratt just då. För det lät så roligt. Och för att resten av kön spärrade upp sin ögon. HAHAH.
Tänkte med detsamma också på Sean Banan som svarade på frågan "Är du en man eller mus?" "Jag är en man som älskar muuuuus".

IMG_2783

 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar