onsdag 12 november 2014

Igår sprang jag med en häst (och mycket annat)

Igår hade jag en riktigt fin dag, och satt inte vid datorn riktigt mycket. Istället var jag mitt i dagen på kaffe, muffins och pratstund till Malin. Åkte sen hem för att sticka lite och slappa. Var på kvällen ut på promenad med Eleonor, Mia, ponnyn Tinka och rottweilern Diesel. I mörkret. Men bra gick det och roligt var det. Mia tipsade mig om en app jag kunde ladda ner till telefonen som håller koll på hur snabbt jag gå i medelhastighet och så ritar appen upp en karta på var jag går. Jag testade den och min max hastighet var när jag sprang tillsammans med ponnyn och vi kom upp till 14.7 km/h.  Haha.
Harmoni med att springa med hästar.

När jag kom hem så var det bara dags för mig att sätta mig ner vid spisen och börja koka risgrynsgröt. Har länge nu velat ha risgrynsgröt, och kokade igår också för första gången i mitt liv fruktsoppa till. Fick julfeelis och då handlar det inte om tomtar, julklappar och pynt. Nej, utan en speciell känsla man har endast vid jul. Ett lugn och en myskänsla som inte riktigt går att sätta fingret på.
Passligt tills kärleken slutat arbetet och var hemma så var också gröten färdig. Blev soffmys för hela slanten med goda gröten till och jag somnade sen nöjd efter en riktigt fin dag.

Fick sova länge idag också och tog no vara på min sovmorgon. Sitter nu och dricker mitt måriskaffi och har inte bråttom någonstans idag så här kommer jag att sitta och må bra länge. Hoppas ni får en fin dag, gott folk!

IMG_2667

Kaffe hos komppis MalinIMG_2671God choklad/morots-muffin. Mums!

 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar