fredag 7 november 2014

Helig start på dagen

GODMORGON! Även om det  börjar nu bli en stund sen jag vaknade. Fick en helig start på dagen av att kyrkklockorna spelade i byn. Är van med ljuden. Och tystnaden. Det är knepigt hur snabbt man vänjer sig. När jag bodde i stan så var jag så van med bilar som tutade, ambulanser, rop och ljud dygnet runt att när jag började tillbringa min tid här på landet så blev tystnaden för tyst. Nu är det en totalomvändning och jag älskar tystnaden. Man hör ju vad man tänker, det är mörkt och tyst om natten och "hakuna matata" mest hela tiden. Eftersom man inte hör ambulansen varje dag här i byn så reagerar man istället på den. Och springer ut som alla andra byssbor. I somras när brandkåren fick fara på utryckning inte så långt härifrån, på grund av blixten som slagit ner, så stod hela radhusområdet och alla våra djur och tittade nyfiket på vart brandkåren for. Haha.

Jag har bara en kopp måriskaffi kvar nu och så blir det dags att ställa sig i ordning för dagen. Idag är dagen jag börjar se världen lite klarare. Kanske du blir nyfiken nu?

Önskar er alla nu en riktigt fin dag idag, och sköt om er! Vi hörs lite senare. Nu ska jag köra in till stan luuugnt och fint, för det är halt på vägarna.

IMG_2339

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar