onsdag 26 november 2014

Funderingar om ljuset och mörkret

Godmorgon, gott folk. Har sovit gott inatt och vaknade lite före väckarklockan i morse. Det är helt okej att hålla på med såna fasoner som att vakna före väckarklockan, så länge det inte är allt för tidigt. Cirka 10 minuter, plus och minus, är helt okej för mig. Bara lite extra tid för mig att dricka kaffe och blogga. Och blogga har jag hunnit med! Före jag skrev detta inlägg så fixade jag också ett tidsinställt blogginlägg. Prick 10 idag så publiceras ett (för mig åtminstone) roligt inlägg på bloggen. I'm so excited!

Nu sitter jag och börjar så småningom bli redo för en ny dag med nya möjligheter. Börjar med att arbeta, och sedan så får jag nog bara ta dagen som den kommer. Jag vill ju inte klaga på sånt jag inte kan göra något åt, men jag skulle önska att det var ljust längre om dagarna. Nu när man kommit hem om dagarna så är det ju mörkt. Visst är det ju mysigt att tända ljus och ligga under en filt och mysa, men jag  och många andra i världen behöver ljus. Man kan ju inte ligga under en filt hela tiden heller. Och det var det jag hade på hjärtat när det kommer till ljuset och mörkret. Tur att jag har en pannlampa om det krisar.

Jag hoppas att ni får en fin dag, gott folk. Om ni har möjligt, försök att vara ute så mycket i dagsljuset.
Kram och kärlek till er!

Den här bilden är inte heller så ljus. Fotograferade den igår kväll när jag och kärleken tittade på "The walking dead". Bästa och äckligaste zombie-serien.

IMG_3004-3

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar