onsdag 5 november 2014

En underbar dag

Nåja. Nu äntligen går det att blogga. Har jag inte haft fullt upp idag av att njuta av solen och det vackra vinterlandskapet, så har datorn varit i full show med att uppdatera sig. Aldrig förr har jag varit med om en dator som ska uppdateras så otroligt mycket. När den bestämde sig för att uppdatera sig ikväll när jag egentligen hade skrivit ett halvt och långt blogginlägg, så struntade jag i datorn och hoppade i bilen.

Åkte till Eleonor som bjöd på vaniljglass med hemgjord och god jordgubbssylt, och sen så busade jag lite med rottweilern Diesel och så byggde vi pussel. Mycket trevligare sysselsättning än att se på en dator som uppdaterar sig. Eleonor bygger massor av pussel och är duktig på det. Själv tycker jag bara att alla bitar sen likadana ut, så jag är impad av hur hon får ihop flera tusen bitar till en helhet.

Och nu sitter jag på soffan och avrundar dagen tillsammans med kärleken, med en kopp ingefärste. Hade egentligen haft mycket att skriva idag, men tar det i morgon.

Hoppas att nu har haft en fin dag och haft möjlighet att vara ute i det vackra vädret idag. Det är så länge sen man har sett solen, så det var helt underbart att vakna upp idag till solsken, ett vitt vinterlandskap och blå himmel. Kändes med detsamma att man blev fylld av ny och härlig energi. UNDERBART.
Kärlek.

Här är två bilder från ikväll från Eleonors hem.

IMG_2410 IMG_2418

 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar