onsdag 26 november 2014

En plats för lugn och ro

Det hjälpte tydligen att klaga i morse över att jag saknade solskenet och att det bara är mörkt när man slutar arbetet. Idag var det inte lika grått och trist. Mitt i dagen fick jag se den vackraste dimman och solen som sken på den. Det piggade upp och gav energi, som höll i sig tills jag slutade arbetet. Det var fortfarande ljust då jag fick fara hem och bestämde mig att bara fara hem via efter kameran, och sedan iväg igen. Åkte raka vägen till mitt smultronställe, parkerade bilen och gick längs med stranden. Fick se en rosa solnedgång och svanar som simmade på det spegelblanka havet. Oj så jag njöt. Tänk att man kan få bo så här vackert!

Fotograferade så mycket att jag börjar med att visa upp tre bilder. Resten så får ploppa fram under dagarna.. :) Objektivet är jag fortfarande nöjd över.

Sen då.. efter att jag väl kommit hem igen så var jag som en ny människa. Ibland, speciellt vissa dagar, är det riktigt nödvändigt att ta hjälp av naturen för att koppla av. Tog en långdusch, drack kaffe och spelade lite Candy Crush (inte allt på en och samma gång) och har också hunnit koka risgrynsgröt och fruktsoppa ikväll. Nu väntar jag hem sambon så set äntligen blir dags för en sen, men god, middag. Jag är duktig på att koka risgrynsgröt.

Här är bilder från idag. Mitt smultronställe. En plats för lugn och ro. Där man kan samla ny och härlig energi.

IMG_3026 IMG_3040 IMG_3041

1 kommentar :

  1. Vackra bilder! En stilla tjärn eller sjö där horisonten och himlen speglas. Vilka vyer. Nu finns bra kameror på mobilen tack och lov. Ja det var skönt med lite solsken, tror det varit mulet sen i Oktober. Nu är det minus ute och jag hoppas på en normal vinter och en vit Jul. Tack för att du delar med dig så mycket :-)

    SvaraRadera