onsdag 19 november 2014

Dagens utmaning

Min andra kopp kaffe denna morgon efter den så ska jag väl vara redo för dagen. Har sovit gott och vakande en minut före alarmet skulle börja pipa. Bra tajmat.

Idag skriver jag en dagens utmaning till er.

Lista upp minst tre positiva saker om er själva! Det är ett allt för vanligt fenomen att folk blir trötta, ledsna och trycker ner sig själva med hårda tankar som egentligen inte borde finnas där. Det finns ingen grund för att du skall stå och trycka ner dig själv. För vi är alla älskvärda, kärleksfulla och fina människor.

Och det hjälper inte att jag listar upp alla härliga saker du är om du innerst inne inte tror på det själv. Men tankens kraft är så mäktig och DU KAN lära dig att tänka om de missvisande och påhittade tankarna som inte stämmer. Det finns de som lägger ett gummiband runt handleden och smätter till sig själv när de tänker en negativ tanke, men det är också att skada sig själv. Istället är det bara lika bra att bli medveten när en osann och destruktiv tanke dyker upp. När du är medveten om en tanke så är det också lättare att välja om du handlar efter den. Om du väljer att den är sann eller bara skrattar åt den och väljer en annan tanke.

SÅ. LISTA upp de fina sakerna med er själva. Börja med tre stycken om det känns tungt att hitta fler fina egenskaper. Jag lovar att det blir lättare efter en stund. :)

JAG ÄR GLAD, HUMORISTISK, TÅLMODIG, INTE SÅ TÅLMODIG, FOKUSERAD, KÄRLEKSFULL, ÄLSKVÄRD, RIK, SNYGG,
FRISK, LUGN, PIGG, POSITIV, HEL, KRAFTFULL, LYCKLIG, MIG SJÄLV OCH MYCKET OCH LITE TILL.
KÄRLEK. 


Dagens kaffe.

IMG_2771

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar