torsdag 13 november 2014

Balans och kärlek

I dagarna två så har det faktiskt känts som en liten mini-semester nu. Jag har faktiskt kopplat av helt och hållet. Nyttigt och skönt. Och även om det bara är två dagar så känns det som en hel vecka. Så nu har jag ny energi och sänder lite till er. *tidii fick ni!*

Igår var jag mitt i dagen till mitt smultronställe vid hamnen. Istället för att fotografera så hade jag musik i öronen och de illrosa löparskorna på. Började att ta en promenad, men tyckte det tog för länge, och eftersom jag var helt ensam så sprang jag lite också. Och skuttade mellan varven, för det var ännu roligare. Har fått höra av folk att "riktig träning" ska märkas på att man blir svettig och får träningsvärk. Det låter inte roligt i mina öron. Men när man har gått efter en skogsväg, svänger tillbaka och får se havet framför sig. Då är det dags att skutta och hoppa runt. Så länge det känns bra för en själv. För mig kändes det som att jag flög fram.

Det här ska ju inte heller bli en träningsblogg (för det räknas inte som riktig träning att man far ut och hoppar runt och sen har två veckors paus), men när kom hem så gjorde jag lite yoga i en halvtimme. Varför yogan är bra är att man då verkligen börjar där man själv är. Här kan man verkligen inte jämföra sig och ta illa upp för att man inte är som en fällkniv, som kanske nån annan. Utan man gör i sin egen takt och istället satsar på att andas rätt, härlig energi och lär känna sin kropp lite mer. Jag är verkligen inte graciös, och nu får jag ju öva upp den biten med mig själv också. Mitt i en solhälsning och krigares position så märker jag vaktmästaren som arbetade på utanför köksfönstret med att tömma stuprännan. Hej på dig bara.

Och resten av gårdagen fortsatte i en lugn anda. Jag låg på soffan, stickade, åt rester av risgrynsgröten och spelade det nya Candy Crush Soda-spelet. HUR KUL SOM HELST. Fick puss och kram när kärleken kom hem från jobbet och så åt vi goda smörgåsar.

Nu har jag sovit gott inatt och börjar så småningom bli redo för en arbetsdag. Har som ingen aning vad dagen för med sig, och det är trevligt. Bara att ta dagen som den kommer och njuta av just nu räcker för mig.
Hoppas att ni får en fin dag och att ni gör något som får själen att må bra. Vare sig det är att skutta runt, ringa ett samtal, ligga still på soffan eller krama om katten (och mycket mer). Allt är godkänt!

Balans och kärlek.

IMG_2624

 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar