torsdag 6 november 2014

Alla dessa drömmar

Åh, om det är något jag kunde behöva är en drömtydningsbok med exakt alla ord, händelser och knasigheter som jag verkar kunna drömma om. Inatt har jag bland annat drömt om en kokosnöt som var sååå god. En höna som var rolig. Kärleken och jag som gick hand i hand i snön. Och not to forget; min nya och supermjuka och fina tröja. Det är bara det jag vågar berätta av nattens dröm. Det var lite av den knäppare drömmarna jag hade inatt.

Och mina drömmar är långa. Det räcker som inte bara med att de skall utspela sig med en och samma händelse, på en och samma plats. Och så har det nog alltid varit. Dessutom drömmer jag och lägger märke till mycket färger, och det är färgerna jag också tar vara på sedan om jag drömtyder. Sen är känslan viktigast, och det som händer och var drömmen utspelar sig får vara ledord och symbolik.
Det är ju roligt att drömma, speciellt när man är medveten om att det är en dröm och lär sig att styra den till roligheter.

Drömmer ni och brukar ni drömtyda? :)

Och nu ska jag jag fortsätta drömma i vaket tillstånd. Sitter och njuter av min andra kopp måriskaffi och börjar bli redo för att börja min arbetsvecka. Det kommer att ploppa upp tidsinställa blogginlägg under dagen, så helt tyst kommer det inte att vara på bloggen.Då kommer jag att fundera lite om hur ekologiskt och miljövänligt vissa produkter kan vara (som är märkta som det) och så får ni se lite fotokonst.

Det här är första bilden av alla konstbilder jag vill visa upp. Ett drömmande vinterlandskap igår kväll.

IMG_2420

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar