onsdag 15 oktober 2014

Vacker morgon med frost

Godmorgon. Fick vakna upp till detta idag. Hela gräsmattan var vit av frost och i skrivande stund så är det -4 grader utomhus. Kom riktigt passligt det här vädret när vi igår tog bort alla sommarmöbler från terrassen. Förutom grillen. För den används året runt. När är det månne dags att byta till vinterringar?
Sitter nu och dricker måriskaffi. Har en ledig förmiddag och tänker spendera den med att bara ta det lugnt, fixa lite bilder och blogga.

Somnade riktigt nöjd igår kväll, fastän jag var lite frusen. Det var norrsken igår och jag fick äntligen pröva på att fotografera norrskenet och natthimlen med min nya kamera. Och norrskenet känns lika speciellt och nytt varje gång. Ingenting jag tröttnar på. Mer om det och bilder i ett senare blogginlägg.

Och jo, annars. Om ni kikar till höger sida, under rubriken "follow" så hittar ni tre bollar som ni kan trycka på. Då hittar ni mig på facebook, youtube och instagram. Det var nytt till bloggen.

IMG_1519 IMG_1523

10 kommentarer :

  1. Helt underbart foto den sista bilden, borde förstoras upp och ramas in! :)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för kommentaren och komplimangen! :) Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Åh, så härligt med både norrsken och frost! Jag missade det tyvärr. Hade varit häftigt att se. Men det kommer väl flera chanser! :)

    SvaraRadera
  4. Vad många som sett norrsken, och jag som inte ens tittade ut innan jag gick och la mig... Fina frostbilder!

    SvaraRadera
  5. Tittar alltid ut innan jag går och sova. :) Säkert blir det norrsken snart igen, så hoppas då du får se det.

    SvaraRadera
  6. Det kommer nog flera chanser. Hoppas att du hinner med det då! :)

    SvaraRadera
  7. Tack så mycket för kommentaren! :) <3

    SvaraRadera
  8. Ja den sista bilden är jättefin.

    SvaraRadera
  9. Tack för kommentaren! :)

    SvaraRadera