torsdag 9 oktober 2014

Svinska, smarta telefonen och stickade strumpor

Igår så var jag ju till Sakina och hälsade på henne och alla sex katter. Några av mau-katterna är dessutom till salu, så det är bara att skriva en kommentar om ni är intresserade, så får ni mer info! Men det var inte reklam jag skulle göra nu. Efter att jag hälsat på dem så åkte jag vidare till grannbyn efter min telefon som tydligen hade kommit tillbaka. Snabbt gick det. Och jag tyckte det var lite konstigt, för dagen före hade de skickat åt mig vad, när och hur telefonen fick spunk. Och jag skickade tillbaka på svinska (svenska + finska) "Sama ongelmia. Ei tomi. Lähetä mulle en fungerande telefon". Haha.
Och de svarade igår åt mig att telefon har blivit skickad och borde komma fram om 3-5 dagar. Så skeptisk var jag när jag hämtade telefonen, MEN, den fungerar. Har inte startat om sig själv en enda gång. Och så har de nu bytt kretskort och moderkort, så jag tycker att det finns inte så mycket mer av telefonen att byta.

Resten av kvällen så öste regnet ner, så jag kröp ner under kärlekens filt (den är varmare) och fortsatte att sticka. Perfekt väder för att bara pyssla och syssla med sitt. Och nu är jag riktigt nära slutet på första stickade strumpan. Jag använder ju mig mycket av stickade strumpor, och vill gärna ha ett par som jag kan ha innanför mina skor, utan att de syns, och de här får bli ett sånt par. Det blir snyggt mönster också av garnet. Får bara se till att få andra sockan ungefär likadan.

IMG_1353

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar