onsdag 22 oktober 2014

Svar på fråga / Caroline för 10 år sedan

Carro says:
Jag tycker du ska skriva ett inlägg om hur din stil har ändrats genom tiderna! I högstadiet minns jag dig som en med nitar, håret färgat i olika färger (?) Kan ju va att jag minns helt fel också men har faktiskt nå minne av att jag var rädd för dig ibland! :D Int för att du på nått sätt såg hemsk ut, utan mer för att du var en sån som tog plats och int var rädd att säga din åsikt och sådär :P OK pinsamt nu om jag helt blandar med nån annan men jag tror int de? Minns då ja var in på din blogg för första gången för en tid sen and i was like WOW! Är det samma kvinna?!


Oh yes. Det är nog samma kvinna. Bara 10 år äldre och snyggare.

Jag kan dela upp detta inlägg i olika rubriker.
Håret: Jepp. Jag har haft håret i alla regnbågens färger. Mest för att köper man "blåsvart" hårfärg till blont hår så blir det blått. Då är det bara att låtsas som att det är meningen, bära upp håret med stolthet och lära sig att läsa på förpackningen lite noggrannare. ;)
Kläderna: Hade endast ett nitbälte, för det var pop på den tiden, så en massa nitar var det inte. Kläder var inte riktigt det jag brydde mig mest om på den tiden heller. Hade nog kläder som var fina, men stod inte en halvtimme framför spegeln heller om morgnarna.
Åsikterna: Jag har alltid haft en åsikt och vågat uttrycka mig i detta liv. Speciellt om jag känt att jag eller någon annan blivit dålig behandlad. Och det är jag glad över. Även om det kanske hade varit lättare flera gånger att bara vara tyst och räkna till 10.
Högstadiet: Om folk varit rädda för mig, så kan jag ju inte göra så mycket åt det nu. Man kan ju inte rå för hur andra känner. MEN. Jag kan förstå hur en ung tjej som inte är rädd att säga sin åsikt och vara bekväm i sig själv, kan väcka känslor. Speciellt under högstadiet, där alla fjortisar går på helspänn med sina hormoner. Och är som hollywoodfruar som stirrar och väntar att något hemskt skall hända efter att de har sagt något. ;)

Det jag vill komma fram till i detta inlägg är att, så som folk var i högstadiet kan man ta och släppa. Tänk vad många nya härliga människor man kan träffa om man släpper de grupperingar som var i högstadiet. Håret har jag velat ändra på varje gång jag haft PMS, men har inte rört håret nu mer än topparna, sedan 2011. Jag har fortfarande åsikter och vågar vara mig själv, bara att det är lite mer accepterat nu i vuxen ålder. Eller så bryr man sig bara mindre. ;)

Och skulle man inte ha ändrats, utan fortfarande vara samma person som när man var 14-år, så vore nog något fel.. :)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar