fredag 31 oktober 2014

Spänning i tillvaron

Godmorgon. Har sovit gott inatt, sitter och dricker mitt måriskaffi nu och börjar bli redo för fredagen. Ni som gillar carloine.com's egna facebooksida (klick klick!) så har kanske läst att "mycket spännande är på gång på bloggen och att jag bara väntar på att få berätta roliga nyheter åt er!". Och det är det och jag är pirrig och glad! Men än måste jag vänta en liten stund, och då blir det lite tyst.

Annat som gav mig pirr i magen var en händelse från igår. Körde bil och fick se i vänstra ögonvrån hur något stort kommer rusande från sidan mot bilen. EN ÄLG. 
Ja ba: "IIIIIIIIIIIH" och knep hårdare fast i ratten. Man hinner tänka mycket och ingenting alls i såna situationer. Men tydligen var min bil snabbare än älgen och bakom bilen (hellre det än att ha en älg i famnen) så sprang en bjässe till älg. Och kort efter hens kompis.
De är ju inte så klipska älgarna som springer rakt ut mot bilar. Man tycker ju att de skulle bli så rädda att de svänger om och far tillbaks till skogs. Men då kan man ju bli förblindad av rädsla också. Och det kan ju vara det som pågår för de stackars och goda älgarna.
Jag hade tur i alla fall.

Och så lärde jag mig sticka mosstickning igår. Syns kanske inte så bra men det ser ut som en massa bollar som jag stickat. Känns speciellt och blir säkert riktigt fint resultat.

Nu önskar jag er en riktigt trevlig fredag, så hörs vi senare! Kärlek!

IMG_1997

 

2 kommentarer :

  1. Hej, tänkte ställa en fråga här men hur ser du på ebola? När den kanske är i Finland men trolitvis inte. Jag är så rädd så jag kan inte tänka på något annat. Känns som att allt är hopplöst.

    SvaraRadera
  2. Hej på dig Jessi! Jag kan ta upp frågan i ett blogginlägg. Tack för kommentaren!

    SvaraRadera