söndag 12 oktober 2014

Saturday night fever

Godmorgon, gott folk! Det är söndag, det var lite fest igår, men ändå är jag riktigt utvilad, pigg och glad. Vill ni veta hemligheten? Drick knappt någonting (och dricker ni, så tar man varannan vatten) och ät innan ni går och sova.

Igår kväll så kom halva byn hit. Några man träffat nyligen, några det var en tid sen sist och en helt ny. Och det var trevligt. Fantomen var lycklig och visade upp sig för folket. Han blir mer lekfull när det är många nya famnar att mysa i. När andra fortsatte festen mot stan, nån annan hem för att sova inför älgjakten så lämnade jag, kärleken och några andra här tills det blev natten.

Blev inte så mycket bilder tagna, förutom före festen började eller när den var så gott som slut. För när det var som mest folk här så var det bäst att bara sitta still om man ville ha kvar sin plats, och slippa tränga sig fram till kameran. Dessutom passade jag mest på att bara umgås än att sitta och fotografera. Hade ju kul!

Men här är några bilder, med bildtext.

Namnlöst-1

Så här såg jag ut igår. Även om det är mitten av Oktober-månad så kan man ha maxikjol på sig. Jag satsade mest på att bara vara bekväm och känna mig fin igår.

IMG_1384

 

Drack två såna här igår. OM jag ska dricka så skall det vara gott. Tycker ju egentligen inte heller om alkoholsmaken så det blir endera ett gott rött glas eller somersby OM jag dricker. Resten av kvällen drack jag pepsi och vatten. Så nu vet ni det. Bra att vara kinkig ibland.

IMG_1394-1

Här är bild efter att 10 pers åkt in till stan på fest och vi lämnade hemma. Anton underhöll oss och spelade och sjöng "Madicken"-på min gitarr.

IMG_1396

Mysbelysning.

 

 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar