söndag 5 oktober 2014

Ont i magen och ett hål i tanden, annars mår jag bra

Morgon! Skulle skriva "god" framför men har ont i magen och det kunde jag bra vara utan. Men bortser man från magen så är nog allting gott. Har ju fått sova (viktigt!), dricker goda måriskaffi som bäst och har en ledig söndag framför mig. Det enda som egentligen är inplanerat är att vi skall till svärföräldrarna senare idag och laga siksmör! Äntligen har sikarna fattat vinken och låter sig bli infångade, och jag ska få någonting gott att lägga på brödet. Siksmör låter äckligare än vad det är, för det är nog en delikatess!

Annars så kanske jag har bloggat förr om att jag inte är född med ett pokerface? Det syns ganska hastigt om jag är förvånad, glad, fundersam och alla dessa känslor man har. Igår vid tandläkaren så gapade jag fint. Vet inte om jag låtsades vara fin inför röntgen för tandläkaren började prata någonting om att jag är lite som han. Flinar upp sig för kameran. Han är politiker och då ska de tydligen göra så. Jag bara ler.
Men när han undersökte mina tänder så hittade han ett litet hål. Och jag blängde argt på honom. Inte för att det är hans fel att jag har fått ett hål, men han upptäckte ju det.
Jag hade ju sekunder före sagt att: "Jag har aaaaaaldrig haft hål i tänderna, och tänker inte börja med det heller".
Och han ba åt tandhygienisten "Ett hål och skrot i tungan" (min tungpiercing).
Så den tandläkaren slapp jag inte riktigt ännu. Damn. Men annars har jag fina tänder. Han sa jag kan "tacka Thor eller Oden. Eller föräldrarna." Och lite stolt är jag att jag klarat av att vara 24 år utan ett enda hål i tänderna. Såg också på röntgen att jag saknar helt och hållet en visdomstand, och den tredje som ännu inte är utdragen behöver inte alls kika fram. Halleluja!

Så nu vet ni det. Jag har ont i magen och ett hål i tanden. Annars mår jag bra.
Katten på bilden har ingenting med blogginlägget att göra. Vildkissen som var nyfiken på mig igår.

IMG_0976

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar