måndag 6 oktober 2014

Ny vecka med möjligheter till lugn och kreativitet

Godmorgon och hej på er. Och hej på en ny vecka med nya möjligheter. Ser jag bara på min arbetslista så kommer det här att bli en lugn och skön vecka. Jag kommer att vara utvilad, ha tid med att fotografera (riktigt prima ifall de också har lovat en röd måne denna vecka), sova och mysa med kärleken.

Det finns ju de som antecknar kalendern och gör meterlånga "att göra" listor i början av veckan, men sånt gör inte jag. Mest för att när jag är ledig så vill jag inte ha 100 saker att minnas eller som man måste göra. Eller så är det faktiskt så att jag inte äger någon kalender, och lever ett lugnt liv där inte allting måste ske på en gång. För det mesta så tar jag nog bara dagen som den kommer.

Igår kväll tackade förra veckan med en stor kopp kamomillte, tittade på film och funderade nog en stund om jag skulle blogga om det eller dagens händelser. Men tänkte att "det är ju en ny dag i morgon" och söndagar skall ju egentligen vara en vilodag.

Och jag önskar er alla en lugn och fin start på veckan.

IMG_1065

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar