onsdag 15 oktober 2014

Norrsken / Aurora Borealis 14.10.2014

Igår kväll var det norrsken. Och som jag behövde det. När jag märkte att det var norrsken så klädde jag snabbt på mig mössa, vantar och halsduk och rusade ut med kameran. Stod under vintergatan och universum, och njöt av norrskenet. Hörde fåglar som skrek. Och så såg jag först något som jag trodde var ett stjärnfall, som sen såg ut som ett flygplan (fast det blinkade inte). Men när den starka ljuspricken började fara fram och tillbaka, tills den bestämde sig för att sikta mot en stjärna, så försvann den plötsligt. Då tog jag slutsatsen att det kunde inte vara något annat än ett UFO (det mest logiska, eller hur?).

Och norrskenet var så vackert. Att se när norrskenet ändrar form och dansar över himlen. Jag tröttnar inte på norrskenet. För mig är det rogivande att stå där i mörkret och se på var universum har att erbjuda. Det lugnade ner sig passligt tills det blev dags att gå in och sova, och jag somnade lycklig.

Här är några bilder från igår kväll.

IMG_1516

 

Här stod jag och såg på norrskenet. Med mössa, vantar, halsduk och gummistövlar. Katterna som sprang omkring mig och norrskenet som danade över himlen.

IMG_1507 IMG_1512 IMG_1514

9 kommentarer :

  1. Åh så fint det var. Synd att det inte syntes här nere :(

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för kommentaren! :)

    SvaraRadera
  3. Ja, norrskenet är alltid vackert. Får hålla tummarna att det en vacker natt blir så mäktigt att det syns ända ner dit. :) Tack för kommentaren.

    SvaraRadera
  4. Vackert. Det måste varit ett ufo ;-)

    SvaraRadera
  5. Så otroligt vackert! Och så surt att jag aldrig ser nåt sånt här i Vasa :o

    SvaraRadera
  6. Tack så mycket! Ja, när jag ännu bodde i Vasa och kärleken kunde ringa åt mig på kvällarna och be mig se upp mot himlen "för det var så otroligt vackert norrsken", så såg jag knappt en stjärna, tack vare rewell center. ;)

    SvaraRadera
  7. Tackar! :) Jag hoppas det var ett ufo.

    SvaraRadera