fredag 3 oktober 2014

Lyckan att se TVÅ ÖRNAR, och andra fåglar

På förmiddagen åkte jag ner till mitt smultronställe, hamnen. Hade egentligen tänkt fotografera mig själv, med dimman som bakgrund. Men fick något mer spännande att fotografera. Ute på havet så såg jag att någonting satt på en sten. Tog en bild, zoomade in, och trodde inte mina ögon till först. Det var en örn! Åh denna lycka! Självklart hade jag glömt mitt telezoom objektiv hemma, så jag hoppade i bilen och körde med gasen i botten (nästan, vill ju behålla mitt körkort), hem efter det och sen tillbaka. Då var den tyvärr borta... trodde jag.

Fick fotografera svartvita änder, svanar och måsar och så fick jag se dem. Ute på havet satt de, två örnar, på samma sten. UNDERBART. Blev så otroligt glad och stod länge och tittade på dem. Såg när de flög upp i dimman och när de försvann mot nya äventyr. Fick förra sommaren se en och samma örn flera gånger. Då bestämde jag mig för att örnen fick bli mitt kraftdjur. Ett så mäktigt djur och känslan jag får när jag ser en är obeskrivlig. Tänk er då känslan när jag fick se två idag. Lycka!

Örnen
Står för mod, frihet och ett högre seende.

Lyft och flyg vidare, var inte rädd. Modet du behöver för att gå vidare finns inom dig. Framtiden ligger öppen, släpp det gamla och gå vidare.
Din inre visdom leder dig rätt. Var inte rädd!


Här är bilder från idag med bildtext.

IMG_0599

Det första jag fick se. Någonting som satt på en sten mitt ute på havet. Och visst är det en örn!

IMG_0646

Svartvita änder.

IMG_0677

En svan och hens unge. I bakgrunden syns TVÅ ÖRNAR som sitter på samma sten. Underbart! Mitt hjärta tog ett glädjeskutt.

IMG_0724

Måsen.

IMG_0743

Här är en av örnarna. De var helbruna, och enorma. Vet faktiskt inte vilken slags örn det var, men otroligt fina var de. Kärlek!

IMG_0771

Fick också se svanar.

IMG_0791-1

Och en liten fågel som poserade så fint.

 

 

1 kommentar :

  1. […] som var det bästa. JAG FICK SE EN ÖRN. På samma sten som jag i Oktober såg två örnar sitta (klick klick för att komma till det inlägget)  så fick jag idag se en vacker örn. Trodde först inte mina ögon, men visst var det en örn. […]

    SvaraRadera