torsdag 16 oktober 2014

Löparskor, vinterskor och synundersökning.

Idag, på eftermiddagen, så åkte jag och kärleken tillsammans till stan. Efter måndagens promenad med "I form för livet"-gänget och kvinnorna så måste jag erkänna att, jag tyckte det var kul. Och sov som en stock efteråt, så jag bestämde mig för att ge promenader en chans. Så idag var jag på jakt efter ett par löparskor. Helst färgglad och lite annorlunda. Som jag.

På väg in till stan så kom vi fram till också att kanske det är bäst att kolla upp mina ögon, när jag varken kunde läsa vägskyltar eller registerplåtarna på bilarna framför. Det gjorde vi också, och resultatet och mina funderingar får ni höra om i morgon.

Gick i många sportaffärer, provade och fick se olika alternativ och prisklasser, tills jag föll för ett par. Knallrosa, lätta och riktigt bekväma. Det är löparskor som jag ser fram emot att gå i imorgon. Hittade också ett par vinterskor som har bra gummisula och mjuk päls in i skorna. Nu är jag redo för alla väder, humör och aktiviteter. :)

Och som avslut på en heldag i stan så köpte vi hem kebab och har sen dess myst på soffan. Jag är riktigt nöjd med dagen. Och stort tack till kärleken som hade tålamod och orkade gå med mig på stan idag. Puss.

IMG_1550

Mina fina löparskor. De är ännu mer rosa "i verkligheten". Me like!

IMG_1554

Och mina mysiga vinterskor. Mörkbruna med lurv in i skorna. Härliga!

 

2 kommentarer :

  1. Vilka härliga sportskor! :)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för kommentaren, det tycker jag också! :)

    SvaraRadera