lördag 25 oktober 2014

Läskiga vägar, Jakobstad och Mia Törnblom

Igår, ungefär den här tiden så var jag på väg mot Jakobstad. Tog en liten avstickare och gick in till shoppingcentret för att se över utbudet. Och jag fyndade. Mamma ringde också och meddelade att de varnar på radion för farligt och dåligt väglag. Och visst. På väg till Jakobstad så hann jag se flera bilar som bärgningsbilen fick ta upp från diket, några stycken som krockat och ambulansen. Sen de som var framför mig ett varv så körde i 40 och slirade fram och tillbaka på vägen. Man ska inte fara ut i trafiken med sommardäck på!

Men till Jakobstad kom jag. Fick börja med att bli friserad av mamma vid hennes fina salong (Style By Stina, finns på facebook). Fick då också mera hårprodukter! Sen efter kinamat och hem för att äta tillsammans med syskonen. Klockan så pass mycket att det blev dags att fara iväg på föreläsning. Jag for tillsammans med mamma som bjöd mig. :)

Och när vi kom in i Optima-huset så såg jag med detsamma en kvinna som jag "tyckte såg bekant ut". Och sen blev jag lite star-struck. Det var ju Mia Törnblom! Hennes föreläsning var så rolig och smart. Och Mia verkade vara en sån härligt, glad och energisk kvinna. En suverän föreläsare! Jag satt och skrattade mest hela tiden, på samma gång jag höll med eller kände igen mig. Speciellt det med att sitta och skratta åt det man själv skriver ibland. Så gör ju jag. HAHA. Blev så glad att hon hittade till Jakobstad, och att jag for dit tillsammans med mamma.

Jag tror vi alla tar till oss det vi behöver, och det här tog jag till mig. Mitt favoritcitat från igår:
"Står du med ena foten i framtiden och den andra i det förflutna så pissar du på nuet"
- Mia Törnblom

Och hem kom jag. Nervpirrande och adrenalinfylld bildfärd i 134 km hem i mörkret. Visste inte om spåriga vägar eller de som bara hade svartis var bättre eller sämre. Och inte kunder jag göra något åt det så jag bara körde. Fick köttpirog och puss när jag kom hem. Det var bra,

IMG_1768 IMG_1797 IMG_1799

1 kommentar :

  1. […] på mamma och syskonen i hemstaden, och på kvällen var på föreläsning av Mia Törnblom. HÄR kan ni läsa om den dagen. Jag bjuder på ett […]

    SvaraRadera